Europasemester; Slovakien

Dagen började bra med frukost ute i solskenet på det mysiga hotellet/pensionatet. :)
 
 
Eftersom slovakiska motorvägar var skit (betongblock i olika höjder) så valde vi "undgå motorväg" på GPSen.
Det resulterade i en neverending landsväg. Seriöst, det fanns typ ingenting alls efter vägen, nåt slitet gammalt hus av och till.
 
Kommer till en litet småställe. Slitet. Litet. öde. MEN det finns en bar där.
Jag frågar Rulle om vi ska stanna och fika. Han tar en snabb titt på stället och konstaterar; NEJ
Så därför parkerar jag bilen så att vi kan fika. ;)
Utanför baren satt 5-6st medelålders slitna ovårdade män. Dom stirrade som fan på oss.
Kommer in i baren. Två unga tjejer, annars bara medelålders män. Alla drack öl fast det var mitt på dagen.
En obehaglig tystnad när vi klev in på baren. Alla tittade. Alla undrade.
Blev inte så mycket "fika", men kaffe hade dom iaf. Medan tjejerna fixade kaffe försökte jag hitta toaletten. Var så himla kissnödig.
Insåg att det var en gammal dörr in till ett litet rum med två toalettbås. Det var unisex-toalett.
Valde en av dom. Riktigt äckliga toaletter. Stank av urin.
Men det värsta var att dörren varken gick att låsa eller stänga.
Så jag fick kissa ståendes medan jag förbrilt pressade mig mot toadörren.
Jag satt hela tiden och var rädd att en av dom äckliga gubbarna från barne skulle komma in, hade inte behövts mer än en puff på toadörren för att jag skulle ramla..
 
MEN inget hände och vi fick vårt kaffe och vi kunde gå ut i solen och dricka det.
Kände oss lite utstirrade så drack ganska fort. MEN, båda var eniga om att kaffet iaf smakade väldigt gott. :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0