Försenad uppdatering Europasemester! Tyskland

As usual hämtade jag upp Rulle, men det passade bra för vi var ändå i sommarstugan.
Hade bokat en morgonfärja så vi körde hela natten för att komma ner. 
Stannade i Nyköping på en grill och åt sen kvällsmat. Dom var tomma för hamburgerbröd så Rulle åt en burgare utan bröd medan jag åt en mexicana.
Körde på rätt bra men tröttheten hann ikapp oss. Stannade på en trailerparkering och sov någon timme eller 2.
Kom ner till Trelleborg iaf och skulle ta färjan till Rostock. Semestern året innan tog vi färjan till Travemünde.
 
Vi körde ner till Potsdam (ca 40min utanför Berlin) där vi hade bokat 1 hotellnatt på Pension Sanssouci.
 
 
 (Bild lånad från www.bedandbreakfast.eu)
 
 
Det var ett enkelt men mysigt hotell. Det var två sovrum så jag och Rulle fick varsitt sovrum.
 
Vi tog en promenad i staden och även genom Sanssouci Park.
 
 
 
 
Det var otroligt många fina byggnader, jättefina palats etc. :)
 
 
Det som drar ner betyget är helt klart att det var nå så förbannat med mygg. Alltså på vissa ställen kunde man inte ens stanna en sekund utan att jag fick panik (alla myggorna drogs som vanligt till mig medan Rulle slapp undan...)
 
Vissa sträckor valde jag att SPRINGA FORT SOM FAN. Myggen var riktigt aggressiva,
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0