Liten årsresumè från 2013

* Har blivit aktiv användare av klicker när jag tränar hund :)
 
* Fick min första parkeringsbot i Norge
 
* Har varit på bitarbetskurs med Canis
 
* Har varit på seminarie med Eva Bertilsson "Från en belöning till nästa"
(Handlar om hur man delar upp träningen i pyttepyttesmå delar och hur man medvetet och omedvetet kan belöna mer än en av dom delarna)
 
* Safira fick ett handgjort halsband importerat från Spanien
 
* Safira gick 2 blodspårkurser, först en nybörjarkurs och några månader senare gick vi en fortsättningskurs
 
* Safira fick livmodersinflammation och kastrerades pga det
 
*  Jag och Arvid och Safira var till Nordhordland och hyrde trampbåt (glömde dessutom min mobil i båten, detta upptäcktes dagen efteråt när jag inte hittade den...)
 
* Åt IKEAS köttbullar för första gången i mitt liv, vilken besvikelse. Blä!
 
* Var på specialsökskurs med Stig Meier Berg (www.spesialsok.no)
 
* Vi tävlade i klubbmästerskap i Lydnad och kom på 3e plats och blev uppflyttade till lydnadsklass 2
 
* Lärde mig att L-mesitran-salva är fantastisk på svårläkta operationssår
 
* Har åkt färja
 
* Har vart i Tyskland
 
* Har vart i Österrike
 
* Har varit i Lichtenstein
 
* Har åkt på små schweiziska alpvägar
 
* Har ätit min första Cannoli (Genoa i Italien)
Såg också ruinerna av Christoffer Columbus hus!
 
 
* Hyrde hus i en vecka i Lucca i Toscana (Italien)
 
* Vi var i den lilla bergsbyn Limano (Italien)
 
* Var på ridtur i Toscana
 
* Var till Firenze ( Italien), det var där vi råkade tappa bort bilen..
 
* Har varit i Pisa (Italien)
 
* Var och besökte min gamla arbetsplats i Italien ( Sauze d oulx) och träffade en tjejkompis till mig som fortfarande bor kvar där! :)
 
* Jag och rulle hyrde en 4-hjulig cykelbil och trampade runt muren i Lucca (Italien)
 
* Har besökt den otroligt steniga och charmiga byn Pirouges (Frankrike)
 
 
* Var på vinprovning innan frukost (inte att rekommendera) i Pupillin (Frankrike)
 
* Har varit i Luxemburg
 
* Har ätit musslor och pommes i Belgien
 
* Varit sugen på glass i Nederländerna
 
* Har ätit en skitgod macka på lagekagehuset i Danmark
 
 
* Har varit på kurs med Arne Aarrestad som handlar om hur man tränar en hund med enbart positiv förstärkning och utan korrigeringar
 
* Har börjat dansa swing!
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hejsan!

Jag hittade din blogg i mitt sökande efter information om volontärarbete med hundar i Portugal. Jag vore supertacksam om du ville höra av dig till mig med kanske lite tips och tankar om det. Hoppas att du får en fin helg och att vi hörs av! Med vänlig hälsning, Sofia

2014-01-16 @ 22:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0