Snart så...

Var till vet igår.. och tog första leptospirose-vaccinet, var tydligen en spruta till.. så den tar vi om 2v.
 
Tänkte att det var bäst att ta den så tidigt som möjligt iom att hon ska steriliseras 6 juni.
 
Känns onödigt om kroppen både måste läka sår och även bilda antikroppar mot främmande virus som sprutas in i kroppen.
 
Har visst kommit ett leishmania-vaccin med, men vi kom överens om att det nog räcker med att beskydda oss mot mygg eftersom vi bara ska vara där en vecka.
 
Blev lite irriterad på vet faktiskt, jag sa att jag tänkte avmaska Safira när vi reste från Italien för att inte få in massa onödiga parasiter till Sverige, men vet tyckte det var heeelt onödigt.. hon kollade på mig som om jag var dum i huvudet och sa att det skulle jag ju inte göra, för det var ju inte krav på det och saknade förståelse för varför jag ville göra det ändå... det viktiga var ju att avmaska innan man reste in i Norge, föir det var det krav på.
Alltså, bara för att det inte är krav (Sverige hade gärna haft kvar sitt krav om dom fått för EU) så betyder det ju inte att det är onödigt! Bara för att vi fick den där dumma dvärgbandmasken så betyder ju inte det att vi vill ha in massa annat äckel i landet!? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0