Ibland undrar man vad det är för fel på veterinärer

Var in till vet idag och tog sista leptospirose-vaccinet.
 
Sen stod vi och diskuterade kastreringen och vet räknade och sa att den tiden jag fått inte passade utan att den bör flyttas fram.
 
När vi pratat ett tag ser hon på min hund och säger att hon ser mer avslappnad ut.
 
Jag sa; "ja, det är för att nu är det ingen som tar på henne utan hon får sitta ifred, hon gillar inte när folk tar på henne".
 
Då hämtar vet godis och hukar sig ner och börjar mata henne.. och KLAPPA henne!
 Alltså inte försiktigt under hakan eller på bröstet, hon verkligen börjar uppe på huvudet och stryker ordentligt längs med hunden.
 
Jag säger en gång till "Hon vill bara lukta och ha godbitar, hon tycker att det är jätteobehagligt när folk tar på henne, så hon vill verkligen inte bli klappad!"
 
Veterinären nickan och svarar nånting och sen fortsätter denna att klappa hunden.
 
Jag säger igen att hunden absolut inte vill bli klappad, men nejdå...
 
Alltså okej, det var ju fint att hon satte sig ned och matade hunden.. men VARFÖR ska man förstöra för en hund som är relativt avslappnad och börja klappa den trots att jag upprepade gånger säger att hunden inte vill det?!
Jag hade stor lust att fräsa ifrån, men å andra sidan så försökte veterinären bara vara "snäll" (i sin värld iaf, men tycker ändå att det är väldigt nonchalant när man säger att hunden inte vill) men tänkte att det var dumt att visa hunden att jag var irriterad på vet, så jag lockade bara till mig hunden och gav henne egna godbitar istället.
 
Gaaaaaaaah. Folk! Det är ungefär samma sak som folk som börjar locka på hunden när man ber dom ignorera den.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0