Aktiv helg!

I lördags så var jag och Elise ute med djuren i skogen och tränade något rapport-liknande, fast mer åt söks-hållet.
Hunden fick springa med ett föremål mellan oss på en längre distans.
Det var rooooligt tyckte Safiris!
 
Efteråt tog vi en tur ner till Os och gick en promenad i Centrum för att miljöträna odjuren lite.
 
Tog oss en tur på ett shoppingcenter också.. Safiren fick 3 nya täcken :P Ett ulltäcke, ett fleecetäcke och ett vattentätt supertjockt vintertäcke!
 
Åkte hem till Elise sen och såg på film. Mer eller mindre mann. Mycket märklig film.
(Safiren hemma hos Elise, sov med ett öga öppet som en "riktig" vakthund :P)
 
På söndagen tränade vi rundering (sök) med Elise och Rikke. :)
Det gick bra! Safiren börjat fatta det här med fastbett nu!
 
Efteråt så var vi hem till Elise en sväng, det serverades chokladmousse med daimbitar. ;)
 
 
Igår så var det träning i Fjellangerhallen. Lydnadsträning. Hahahaha. Seriöst. Kunde nog lika gärna skippat den träningen. Var massa lukter i hallen så min hund blev koko koko koko koko koko koko koko.
 
Hon var inte sugen på linföring.. tråååkigt tyckte hon.. javäl.. försökte mig på en inkallning.. tvärnitade på halva avståndet o bårjade lukta runt. Suck. Hund ut i bilen..
 
Tog ut hund igen. Linföringen gick lite bättre.. men några ställen luktade i hallen så där vägrade hon gå öevrhuvudtaget. Tog en omväg runt och sen tillbaka i linföring...
 
Försökte mig på hindret.. hunden visade extremt motstånd till att hoppa.. jag fick panik och trodde att nu hade höfterna brakat ihop på riktigt.. men när jag flyttat hindret och ställt det på en annan plats i hallen, då gick det hur bra som helst.
Ställde mig där hindret stått.. hon ville inte komma till mig, ställde mig på knä och visade skinkosttuben,... då kom hon nästan krypandes men kutade därifrån så fort hon fått sin belöning.. märkligt..undra vad som hänt i hallen?
Aja, dessutom tappade hon fokus på träningen bara de låg en hårtuss eller annat skit i hallen. Suck.
Enda träninge som faktiskt gick bra igår var platsen.
Hon låg plats fint fast Helga och Scott tränade hopp över hinder inte så långt bort.. eller när dom lekte.
Testade plats med dold förare med, med Scott i hallen fortfarande.. det gick också bra (testade dock bara några sekunder som dold).
Aja Safiren fick en ny leksak iaf, en kampleksak med något som liknade fårskinn på.. hon verkade tycka att den var helt okej.
Funderar på om hon ska löpa snart, hon har blivit så märklig
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0