Inte kul med kastrering

Kom dit igår vid lunchtid, Safiren fick en spruta och jag ville vara med tills hon somnat... fick sitta ensamma i ett litet rum, men Safiren var rädd så hon fick klättra upp i mitt knä och låg där tills hon somnat.. då kom det en sköterska in med ett rullbord som vi la henne på.
Eftersom det bara var lugnande fortfarande och hunden inte var "helt" borta så var jag med under förberedelserna också, dvs när dom sätter i den där blodgrejen i venen och rakar magen. Pratade med henna hela tiden.
Sen åkte jag tillbaka till jobbet..
 
Åkte dit direkt efter jobbet, men då sov hon, men jag fick sitta med henne ca 1h tills hon vaknat.. hon var "borta" men reagerade lite på min röst och jag tror att hon blev lugnare av min närvaro.
Fick iaf försöka få med henne ut i bilen sen, men det var jättevingligt och hon var jättetrött...
 
Kommer hem och hon lägger sig och slocknar i sin säng, men blir orolig så fort jag rör mig, ville absolut inte bli "ensam".
Såg att det hade börjat blöda från såret.. inte bra... så åkte in till vet en gång till, detta var nu ca 3h efter operationen ich hon var fortfarande jätteslö.. ville inte ens gå.. fick nästan släpa henne i kopplet och stannade jag så somnade hon ståendes, bara ramlade ihop.
 
Väl hos vet så tog dom blodprov och lyssnade på hjärtat och kollade blodtryck och sånt och vi var kvar där under observation och sånt.
Hon fick ett "motgift" mot morfinet, eftersom hon tydligen reagerat jättekraftigt på det och det var därför hon var så frånvarande.
Efter motgiftet blev hon mycket bättre och mer "normalt" trött/sliten.
Fick med två smärtstillande tabletter hem också som skulle ges senare, en på kvällen och en på morgonen.
 
Dessvärre tålde inte Safiras mage den tabletten, trots canikur så blev det diarre....
 
Har sovit skitdåligt inatt, har varit en liten gråtandes Safiris vid min sida i sängen.
 
Usch man får så ont i hjärtat när man ser hur dåligt dom måt =(
 
Förstår verkligen varför man inte vill kastrera en tik i onödan, är en väldigt stor operation och hunden mår verkligen dåligt efteråt. Mardrömmen hade ju varit om hunden inte vaknat upp från narkosen ...

Kommentarer
Postat av: emma

Usch!vi kastrerade ju emira med eftersom det var jobbigt för henne. En kompis hund gick bort i början av året, vaknade aldrig upp:( hemskt!

Svar: usch =(
Anna

2013-06-21 @ 17:42:18
Postat av: Mamma

Hoppas hon har blivit piggare nu :-), inget roligt att gå igenom....kram mamma

Svar: inge kul nej =(
Anna

2013-06-22 @ 18:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0