Såret har börjat läka!

Men jag vet inte om det beror på den nya antibiotikan, det nya kosttillskottet eller min "super"-mat jag har lagat?!
 
Hon äter nästan samma antibiotika som sist, men denna innehåller ett ämne till.
 
Sen äter hon ju kosttillskottet MAXIMUN som jag skrev om i förra inlägget.
 
och så får hon hemmalagad mat.. denna gång kokt seifilet med överkokt ris, kokta grönsaker, blåbär och ägg.
Denna lyxmåltid serveras med laxolja, nyponpulver, en skvätt olivolja, en liten tesked med blodpulver, en klick diarsanyl (räddar magen från att braka ihop av all antibiotika) och en rejäl skvätt filmjölk med aktiv bakteriekultur.
 
Kollade på såret både igår och sen idag morse, alltså det ser bättre ut!
Det har gått från rött till mer ljusrosa och det ser inte lika infekterat ut.. även om det är långtifrån läkt ändå.
Men jag blev hoppfull!
 
 
Har dessutom kommit på en sak...
 
Ska ju utomlands i sommar.. och sommar+asfalt = varmt! Så jag måste ju köpa skor till Safira så hon inte grillar tassarna!? Jättelätt att få skavsår på trampdynorna om man går mycket på varm asfalt och sånna sår läker hur långsamt som helst.. =(
 
Såg att hööks sålde billiga hundskor, 4st för under 300kr
 
Nackdelen jag kan komma på med ett 4-pack är ju att hundens baktassar kanske behöver en mindre storlek än hundens framtassar? 
Kollade på Safiras tassar, såg ut att vara ganska markant skillnad.
 
Annars har jag hittat dom här med;
 
Men har bara hittat dom på webbutik hittlls? Känns ju lite risky, en sko som är för stor eller för liten är nog ingen höjdare för långa promenader.... =(
Dessa säljs i 2-pack för lite över 200kr.
 
Sen finns ju dom här med.. men dom är dyyyyra! Kostar nästan 700kr för 2st.
 
 
 
 
Men å andra sidan så verkar dom bra? Det är ruffwear som tillverkar dom.
 
 
 
Hmmm... undra vilka som är skönast.... :/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0