Ridning och Firenze (Florence)

Gick upp vid 8 i morse eftersom vi skulle iväg och rida.
Enligt googlemaps skulle det bara ta 20min dit men vi tänkte köra ca 1h innan för att ha lite xtra tid.
När vi väl satte oss i bilen så fanns inte ens stället med på GPSen.. orka...
Klickade in oss på en närliggande ort, det gick bra tills vägen delade sig i 2. Frågade en gubbe om vägen, den vägen han pekade blev inte rätt, vi hamnade på huvudvägen igen och fick en rejäl omväg till stallet.
Väl i den lilla byn stämde det inte överens med googlekartan heller utan vi fick hitta folk och fråga.. nu var klockan skitmycket så vi kom springandes in på gården sen andfådda och svettiga.
 
Kollar lite tveksamt på hästen,han undrade nog vad jag lurat med honom på :)
 
 
Meeeeeeeeen det gick ju bra! Ingen ramlade av och inga hjälmar hade vi heller så tur var väl det att vi satt kvar!
 
 
 
Var varierande terräng och även hastighet
 
 
 
Hihiiiiiiii han hade en 16årig gammal åsna där också.. jag bara hörde IIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAAAH inne från stallet, så han var snäll och släppte ut den så jag fick hälsa. Söööööööööt
 
 
Åsnan och guiden och geten
 
 
Efter 2h ridtur så kände vi att vi behövde fika lite.
 
 
Jag tog en latte som vanligt och Rulle en vanlig kaffe.
Rulle tog en salamismörgås och jag åt en såndär märklig sak, med wienerbrödsdeg och pizzafyllning.
 
Bilen var stekhet hela tiden, jag brände arslet flera gånger när jag satte mig.
Var 39 grader i Lucca idag på dagen. Påtal om arsle har Rulle skavsår i baken efter ridningen **fniss**
 
 
Varmt i bilen var det som sagt......
 
Eftersom trädgården är ett myggparadis och jag går som myggföda så hade vi inte så stor lust att bara vara hemma,dessutom var det för varmt ute för att ens komma på tanken att ta med hunden ut på något.
Det var varmaste dagen på hela semestern.
 
Vi åkte låååångt med bil istället, heeh AC ftw!
 
Tur vovven gillar att åka bil :)
 
 
 
Åkte till Prato först och tänkte spana lite, men vi fick inte dom där förbannade parkeringsautomaterna att funka, dom bara spottade ut mynten så vi gav upp, staden såg ändå inte särskilt speciellt ut.
 
Stannade vid Dolce Gabbana utanför Firenze istället, handlade underkläder och ett par jeans. :D
 
 
 
Åkte sen in till centrala Firenze, trots att jag sagt att jag inte ville köra i fler storsäder efter Genova.
Hittade en parkering och började gå runt. I början hittade vi typ ingenting, staden kändes helt klart överskattad och det mesta var typ... tråkigt... men sen så POFF! Så blev det hur vackert och fascinerande som helst :)
 
Men fööööööööörst, så stannade vi och åt mat.
 
Safiren låg snällt vid sidan av bordet :)
 
 
Rulle hade beställt en baconhamburgare och jag åt vildsvinsgryta med pasta.
Maten var mycket god!
 
Vi som hade tänkt äta glass till dessert, efter all den där maten fanns det inte alls nån plats kvar till glass...
 
 
Alltså här i utlandet, ALLA är så himla fascinerade av min hund! ALLA kollar, lockar, pratar, närmar sig etc.
Folk skiter liksom i mig och Rulle, det är hunden dom vill prata med och få kontakt med.... wtf.
Inte bara alla barn, men vuxna också!
 
 
Sån himla stor kyrka! Så stor att jag inte kunde backa tillräckligt mycket för att få med hela... fick med kanske en femtedel! Bilderna gör den verkligen inte rättvisa, den var jättemaffig!
 
 
Ramlade också över ett torg med en massa nakna statyer i alla möjliga positioner, var dock så himla mycket asiater i stora flockar i vägen så svårt att få bra bilder..
 
 
 
Dessutom så lyckades vi med nåt skitsmart.
Vi tappade bort bilen! Dvs efter att ha virrat runt i stan och bara följt ögonens behag runt i centrum så...... eeeh vart parkerade vi? Vi hade inte ens en gatuadress! Inga tillförlitliga riktmärken heller.
Efter att ha bestämt oss för att hitta bilen tog det ca 1h till vi hittade ett bekant ställe och ca 1,5h tills vi återfunnit bilen. Det var faktiskt lite obehagligt eftersom det började bli mörkt.
Letat hela natten hade vi ju inte gjort, isf hade vi tagit in på hotell och fortsatt leta dagen efter.
Klockan var efter 21 och det var 34 grader ute.....
 
När vi kom till bilen visade den på 36 grader kl 21.40
det är varmt.
 
Tog väl nästan 1,5h o köra hem därifrån....... trodde att det skulle vara lugnt på motorvägen sent en söndagskväll, men tjiiii fick jag. =(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0