Har ätit kalvkött med tonfisk och även förflyttat oss till Toscana

Hade läst menyn i hissen ett tag.. vealmeat with tunasauce.. trodde faktiskt att det var en felskrivning och att dom menade valkött, men efter lite googling så visade det sig att det var kalvkött som menades, alltså ingen felskrivning.
 
Tänkte att det skulle vi smaka... men ville inte lämna hunden ensam på hotellrummet så jag sprang ner i receptionen för att fråga om man kunde beställa mat och ta med upp på rummet, men han snackade typ inte engelska särskilt bra utan bara hänvisade mig till baren/restaurangen.
 
Gick in dit och beställde, pekade även på den engelska menyn samtidigt som jag beställde.
Hon såg tveksam ut och sa; is fish?? 
jag sa; its meat with fishsauce
hon sa; nooo its fish
och kutade iväg. jahapp.
Hade iaf lyckats förklara att jag inte ville äta där, utan att jag ville ta med maten upp på rummet.
 
Efter 10-15min kommer hon med en bricka med tallrik (en såndär stekig silvrik kupa över maten) och brödkorg etc.
 
Betalar och tar brickan och går in i hissen och åker upp. Lyfter på tallriken... oooh noes! Där ligger, på en prydligt anlagd grönsaksbädd... fiskfileer och BLÄCKFISKARMAR!!!
Jag läste menyn på hissväggen igen, nej det står där, vealmeat with tunasauce.. inte ens med god vilja kunde det där bli riktigt, det var inte ens sås på tallriken.
Tog hissen ner igen och sa att det var fel, hon fattade ingenting.
Var en italiensk gäst i baren som kunde lite engelsk.. han frågade vad problemet var och jag sa att jag fått fel mat.
Han kollade på menyn och jag visade vad jag beställt.
han: veal is fisk
jag: no its not
han: yeeessss, is fish!!
jag: nooooo its .. eeh... babycow!
han: whaat? nooo fiiiiish
 
ser sen den italienska menyn och jag pekar på Vitello tonnato.
jag säger att det är den jag beställt, han säger nej
jag säger jooooooooooo men han säger nej
till slut så fattar dom att det faktiskt var den jag beställt så dom slår sig lite på huvudet och typ aaaaaaaaaaaah vitello tonnaaaaaaaaato with cream, yees?
 
jaaa jooooooo preciiiiiiiiiiiis.
 
stackars tjejen bakom disken såg missnöjd ut men tog tallriken och kom sedan tillbaka, denna gången med riktig mat.
 
Det var en ganska speciell smak, jag gillade det men Rulle tyckte la att det var sådär...
 
Safiren sover typ hela tiden i bilen. Snark snark.
 
Innnan vi åkte till huset stannade vi vid ett sött cafe och fikade.
Åt något som liknade en dubbelvikt pizzaslice med pizzafyllning men brödet påminde mer om wienerbröd.
Annorlunda var det, men helt ok. Vi drack kaffe till.
 
Huset verkar helt okej!
En mycket mindre bra upptäckt gjordes dock på kvällen, fi faen vad mygg det finns i vår trädgård!!!
Jag har närmare 10 myggbett som alla är röda och rejält svullna.. Rulle har väl typ 3-4st bara...
 
Var iväg och handlade nu på kvällen, massa mat och så... passade även på att köpa ett stift som hetter "after-bite"nånting. Jag tror det hjälper iaf lite, ska dock snart ta en dusch så jag anar återfall av kliande.
 
Här är lite bilder från huset;
 
Återkommer med fler bilder imorgon, detta var bara från nedervåningen :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0