Årsresumè 2012

Gick RIK-kurs hos rottweilerklubben 2-4 mars (IPO -grundkurs) med Rolf Hegg 

 
Gick sökkurs (runderingskurs) hos Bergens selskaps og brukshundklub 23-25 mars

 
i april hade Safira playdate med en livs levande spansk alano!

 
*  Safiren blev verkstadshund under alla reparationer på bilj*veln

 
Safira har blivit en mönsterhund när det gäller att bli duschad och fönad
 
 

 
Mamma och pappa var på besök. Vi var på en roadtrip :)

 
Jag var på cupcake-kurs!


* Var på IPO-seminar med Nick Vannerom

 
*  Har vart på två bitarbets-kurser med Canis (en gång som observatör, en gång som deltagare) 

* Safira åkte båt med Neo!

 
*  Var iväg på ett lydnadsläger som VERKLIGEN inte passade mig!!!!!
Läs mer om det här: http://livetmedcadebou.blogg.se/2012/july/tingstadens-gard-en-upplevelse.html

 
*  Safiren var i Norrtälje

 
* Jag och Mathildis och hundarna var i vår sommarstuga i stockholms skärgård

 
* Jag, mamma, pappa, brorsan och Safiren bodde på camping utanför Göteborg

 
* Safiren var med till Åsa (ort på västkusten)

 
* Var en tur till Varberg
(Safiren låg under bordet medan vi åt)

*  I augusti var jag var på 2-dagars seminarie angående "problembeteenden" hos hundar hos Fjellanger och föreläsare var Maj-Britt iden.

 
* Var till Göteborg

 
*  Debuterade i lydnad och vår första tävling resulterade i en andra-premie. Vi kom på plats nr 3 totalt i tävlingen

 
*  I september gick vi 2dagars-spårkurs hos Bergens selskaps og brukshundklub

 
*  Jag och Elise-fise var till Haugesund och tävlade. Det regnade och gick inte så bra, men pizzan var god!

 Var på en föreläsning med newfoundlandsklubben som handlade om näring och sådant under valpens/hundens uppväxt

 
* I oktober var jag ringsektrerare(domarassistent) vid lydnadstävling i Bøneshallen.

 
Vann BSBKs lydnadstävling! Visserligen en o-officiell, men domaren som dömde brukar döma officiella tävlingar.
1. Vising av tenner: 10 (10p)
2. Fellesdekk 2min: 5 (15p)
3. Lineföring 9,5 (28,5p)
4. Dekk fra holdt 8,5 (17p)
5. Innkalling fra sitt 9 (18p)
6. Stå under marsj 8,5 (17p)
7. Hopp over hinder 9 (18p)
8. Kontroll over hunden på avstand 8,5 (17p)
9. Helhetsinntrykk 9 (27p)
Poengsum: 167,5
 

Startade i brukset (spår - lydnad - budföring) för första gång, men det var ingen officiell tävling och det var mest på skoj. :)

 
*  Jag och Elise-Fise var till Lillestrøm på Norges största hundmässa och bodde på hotell med vovvarna fre-sön
 

*  I december var jag på fjellanger på en föreläsning;  "Hundens språk" med föreläsaren Britt-Janne Karlsen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0