Pilatesboll och simning

Taggad som fan åkte jag och köpte en pilatesboll efter jobbet.
Kommer hem och öppnar.. på förpackningen står det "innehåller pump", när jag öppnar finns det inte ens spår efter en pump. Jag rastar hunden och vi åker tillbaka till butiken och jag får byta in den, lägga pengar emellan och köpa en dyrare (250nok).
Kommer hem och blåser upp den och går ut på ett fält så att det ska vara mjukare och mindre skaderisk..
Efter ca 5 (max 10sek) hade pilatesbollen gått en död tillmötes.
 
Innan jag gick ut så stod jag i valet och kvalet om jag skulle byta om till "hundkläder" eller inte, men kom fram till att vi ju bara skulle vara på gräser..
Aja, bollen gick ju sönder på en gång så tränade lite lydnad istället och sen tog vi en promenad i skogen så hon fick springa av sig lite.
I skogen...
Jodå.. jag halkade i en nedförsbacke och blev massa lerig. Suck.
 
Gick hem och hämtade apporterna och tänkte träna lite apportering.
Tog med båte metallapporten och tungapporten.
Metallapporten tar hon hur fint som helst nu! Tungapporten gillar hon inte helt än..
Aja hon fick iaf springa ganska långa sträckor, speciellt med tungapporten.
 
Vi kom hem och Safiren fick vila medan jag tog fram en såndär balansträningsgrej som jag köpt.
En såndär boll med fotstöd på.
Var faktiskt seriös och kollade på instruktionsvideon.
Med strumpor var det livsfarligt så jag var barfota.. det resulterade i galet onda skavsår på insidan av fötterna..
 
Aja. Vi åkte till hundsimmet iaf så Safiren fick simma av sig lite!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0