Luxemburg, Belgien, Nederländerna, Danmark ... Hemma!

Åkte vidare mot Luxemburg. Vi tänkte väl inte så mycket egentligen mer än att det är billig bensin där.
Fast vi inte hade så jättestora förväntningar på Luxemburg så blev vi ändå besvikna, alltså.. thats it?
Det var inte ens lite fascinerande eller storslaget.
Inte hittade vi något mysigt hotell där heller, men gick in på booking.com och hittade ett hotell i Belgien en bit bort.
Började köra dit men sen tyckte vi att det tog så lång tid så vi stannade vi en bensinmack och gick in på booking igen och hittade ett närmre hotell.
Dessvärre så hade GPSen ingen aning om vart det stället var, men vi tog en adress i närheten.
GPSen lurade ut oss på små grusvägar med stora hål i så vi studsade fram. Märkligt.
Hittade inget hotell, körde in i stan igen och tröttnade och vände.. sen såg Rulles hököga hotellet.
Vi hade kommit ut på vägen från en utfart där vänstersvängar ej var tillåtna, hotellet låg ca 100m bort, till vänster från utfarten...

Aja vi kom fram och nissen på hotellet, en gammal man på ca 70+ verkade mest besvärad över att vi tänkte sova där, speciellt eftersom vi inte ens hade bokat rum i förväg. Franska pratade han.
Det tog rätt lång tid för oss att förstå varandra, men efter mycket om och men fick vi ett rum med riktigt starka premisser om att hunden absolut INTE skulle vara i sängen och om han kom upp dagen efter och såg att hunden hade varit i sängen så...
Det lät ganska strängt där och då, men när vi hade sett rummet så förstod vi varför.
Det var fleecetäcke. Jag hade inte heller velat ha hundhår på mitt fleecetäcke om jag haft ett hotell.
(Kändes aktuellt med fleecetäcke i ett stekhett rum utan AC....)

Vi var dessutom jättehungriga så åt mat innan vi packade ur bilen.
Jag beställde 1 kg musslor + pommes frites, rulle trodde att han beställde kött o pommes o beasås, men han beställde visst bakpotatis, inte pommes frites. ;)

Om hunden sov i sängen eller inte, det säger jag inte, men om man gick upp på rummet så såg det iaf ut som att den inte hade gjort det. ;)

Fick frukost på hotellet. God frukost.
Rulle tog resans första te medan jag körde på kaffe som vanligt. Kaffe med mjölk.
Fick även en brödkorg med lite diverse bröd och croissanter och sånna där croissantliknande saker med choklad i, jag började med en sån med choklad i. Gott!
Åt nån macka med och så fick jag en yoghurt, en naturell, hurk, den var sur!

Den lilla gubben var nog mer morgonmänniska, då var han glad och trevlig, eller ganska iaf.
Men nog hade han skinn på näsan...

Aja packade in allt och satte oss i bilen. Ställde in GPSen.
Men som vanligt så var vår avfart på motorvägen stängd, så jag körde av nån annanstans och valde en riktining och körde däråt.
Hamnade i en otroligt fin stad, vet inte vad den heter men oj så charmig den var!
Rulle hade tidigare frågat om vi inte kunde köra genom nederländerna med, men jag sa att vi inte hade tid... men det slutade med att vi hamnade i nederländerna och inte bara körde igenom den lilla spetsen... utan en bra bit!
Maastricht, Venlo, Nijmegen, Arnhem, Apeldoorn, Zwolle... sen körde vi mot Bremen i Tyskland.

Här är en bild på Safiren i Geleen, en stad i början på nederländerna.
Vi stannade och tänkte fika men hittade inget mysigt fik så det blev enbart en promenad.

Dom hade rätt spännande glass med, men vi var så mätta efter frukosten så vi orkade inte..

Stannade vid ett senare tillfälle i nederländerna istället på McDonalds och fikade.
Jag tog en milkshake splizzer eller nåt, vanilj med tranbärssylt och rulle tog en ananasmilkshake.

Tidigare hade vi testat milkshakes med kokos-smak och mangosmak.

Jag som egentligen hade vägrat Mc Donalds under hela resan, nu så blev det tom en liten hamburgare.
En med kyckling och chilisås eller om det var salsasås.

Och värre blir det... hade ju dåligt med tid så vi körde på rätt bra, insåg att vi inte hade tid att stanna på en riktig restaurang.. så skulle bli snabbmat igen.
Denna gången blev det burgerking.
Jag åt en ganska god hamburgare och Rulle åt en inte lika god hamburgare som dessutom var jätteliten.
Åt Heinz pommes frites dressing med, den smakade typ senapsmajonäs.

Köpte även något denna dag, Mr Browns vanilla coffee, fyfan vad äckligt.
Rapade i bilen, det var en blandning av burger kings hamburgare och Mr Browns vaniljkaffe.
Stackars Rulle fick en rejäl chock, och jag lovar, den luktade jättemärkligt!
Köp det inte!

Hade lååång bit kvar och köra, var ju tvungna att vara tillbaka tills på´måndagen eftersom Rulle skulle jobba.
Lite före 22 kollade vi booking och jodå, fanns ett hotell i närheten som hade reception öppet till kl 23.
Åkte dit, det var kolsvart. Inte ett livstecken.
Gav upp och åkte vidare, åkte till Schleswig. En liten stad med många hotell. Det visade sig vara en liten stad med jättemånga jättefullbokade hotell. Typiskt.

Åkte vidare till Flensburg. Det visade sig även där vara en stor stad med jättemånga jättefullbokade hotell.
Vi hade nu jagat hotell över 3h och började bli rejält trötta och även lessa på att leta hotell.

Gick in på booking igen och gjorde ett sista försök, sket det sig så fick vi väl sova i bilen då.
Hittade ett litet gränshotel mellan Tyskland och Danmark.
Det fanns en såndär automat utanför så man kunde boka in sig och få nyckel utan att receptionen var öppen.
Det fanns ett dubbelrum kvar! Vid kvart över ett på natten hade vi hittat vårt hotellrum, weehoooo!

Det var utcheckning senast kl 10, så halv tio ringde klockan.
Vi kände oss inte direkt utvilade.
Började köra och tänkte hitta ett frukostställe.
Vi körde till Fredericia i Danmark och hittade ett baka-kaka-hus, eller iaf ett Lagkage hus ;)

Det var ett populärt ställe och det var nummerlappskö.
Hon som tog hand om oss var ny i gamet och var lite snurrig.
Hon glömde tom bort att vi skulle betala.. men som dom ärliga gästerna vi var så stod vi kvar och väntade på kontakt i kanske 10-15minuter innan hon kom och frågade varför vi fortfarande var kvar och vi sa att vi ville betala. Hon blev generad och bad om ursäkt.
Lite roligt där inne, det var att jag förstod allt dom sa, men dom hade svårt att förstå vad JAG sa. moahaha. Kul. Hähähähähähä

Fick iaf en mycket god grillad macka med kyckling, cheddarost och salsasås och majonäs.
Rulle hade en skinkmacka, min macka var mycket godare, det tyckte Rulle med.

Vi var lite i valet och kvalet om vi skulle ta bron eller färjan.. men jag bestämde i sista sekunden att vi ville ta färjan.

Stannade och tankade.
Blev förvånade, i Danmark är det visst fortfarande vanligt med 92 oktanig bensin...

$

Körde och körde och körde, stannade i Värnamo och åt pizza.

Var tänkt att jag skulle köra hem till Borlänge men jag var så jävla trött så sov hemma hos Rulle istället och åkte hem till Borlänge först dagen efteråt.. :)

Det var dessvärre slutet på den resan! =(