Var ju hem till Sverige en sväng med..

mormors begravelse var det som gjorde att jag åkte hem.
 
Det har ju varit ett ras i en tunnel den vägen som jag brukar köra, så fick ta en annan väg hem, över hardangerviddan. Det var sol och strålande väder och gick fint och köra.
 
Men lite trött var man allt! Hade ju blodspårkurs på söndags förmiddag, så åkte från kursen ca 11.30.
 
Körde, körde och körde och kom fram hemma i Sverige kl 01.30. Duschade, pakkade ur bil etc och la mej och sov vid kl 02. Kl 05.30 ringde klockan och det var dags att gå upp. Utvilad? Nej..
 
Tog några timmar till begravningen så vilade lite i bilen. Begravningen var lite speciell (ortodox begravning) men fin. Efteråt så åt vi mat på ekolsunds slott.
 
Stannade i Avesta påvägen hem där jag hittade en funktionströja och två par skor. 
 
Väl hemma så slängde vi ihop lite tonfiskbaguetter och åt det, goott!
Blev en film också, nyaste american pie filmen.
 
Gick upp kvart i sex på tisdags morgon för att köra hem. Allt flöt på hur bra som helst och det var fint väder!
Var helt säker på att jag skulle komma fram i gooooooood tid... tänkte köra över hardangerviddan hem också men..
 
När jag kommit till Gol säger dom på radion att hardangerviddan är stängd för fordon under 7,5ton.
Så efter att ha spanat på vegvesenets hemsida så kör jag norrut igen över Hemsedal. Usch vad det blåste.. "liten kuling" stod det på internet, kändes som storm.. delvis var det ordentliga dimm-partier där man inte såg ett skit.. sen blåste det massa snö och isbitar.
Kommer upp till e16 igen och kör mot voss. Hör på radion att det är kolonnköring över Hol också..
Vikafjellet är stängt (om man kör till Bergen norrifrån), Haukelifjellet är också stängt (om man kommer söderifrån)... och e16 stanghelle också stängt pga ras... aja hittade EN möjlighet att komma till Bergen, en liten väg via Granvin. Hade den vägen också vart stängd hade jag inte kommit hem till Bergen.
 
Det blev en "liten" tur på 95mil, "bara" 15,5h körande. 
Körde från Sverige kl 7.. och var framme i Bergen vid 22.30. Bara att packa ur bilen, duscha och gå å lägga sig så man var fit for fight på jobbet kl 7 dagen efter! :D

Den här vägen BRUKAR jag köra när jag ska hem :P

Nu blev det en sånhär zick-zack-väg :P

Den här vägen körde jag på söndagen när alla fjäll var öppna och jag skulle TILL Sverige;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0