Tror ni att jag legat på latsidan? ;)

Det har jag inte! ;)
 
Förra helgen var det bitarbete fredag och lördag.
 
Söndagen så tränade vi rundering.. Safiren kör med fastbett nu och börjar bli riktigt duktig! :D
 
På måndagen var det lydnadsträning i fjellangerhallen, men när jag kom dit så var det endast jag där.. och det satt inte ens nån i den lilla "receptionen" vid hallen, så orkade inte. Drog in till Os centrum och tränade på en fotbollsplan där istället. Passade på att köpa med mig mat hem från thai-restaurangen i Os med, så jag hade matdosa till på tisdagen, masaman curry!
 
Tisdagen så hade vi vilodag.
 
Onsdagen så var jag och Elise ut och åt lunch på Egon. Bakpotatis med köttfärs och ost etc. Gott.Tränade sedan lydnad med BSBK på stend. Trevligt! Skulle egentligen hem till Elise och dricka te efteråt men jag hade städat tidigare så hela min säng var full med saker. :P
 
På torsdagen så va jag och Elisefise på tur i Hausdalen (fjälltur), riktigt fint väder var det! Stannade hos Tommy på väg därifrån o snyltade lite kaffe. Sedan åkte vi vidare till Os där vi åt maaaaaaaat. Jag åt Sushi och Elisefise åt thaimat. ;) ... lite senare så tog vi en roadtrip ut till Lepsöy och det var tänkt att vi skulle ha picknick, men det blåste så kallt så vi fikade i bilen. Men det var riktigt fint att gå därute! Det ska vi göra om!
 
Fredagen så...Runderade vi först, sen åkte vi och åt baguetter och mjukglass. :) Träffade Andre och Tara senare (Safira och Tara hade inte sett varandra på nästan ett år) och tog en nästan 2h promenad vid Kvarven. Fin miljöträning det!
 
Lördagen så tog vi en mysig fjälltur tillsammans med Elise och Baronen vid lysefjorden. Jag och Elisefise var ut en sväng på Os på kvällen (på the irish cat).
Innan vi var ut så var vi på Ole B cafe i lysefjorden och åt mat. Jag åt en clubsandwich (typ ciabatta med grönsaker, kycklingfilet, bacon, majonäs etc.) och elise åt crepes. Vi satt ute på uteserveringen och såg ut över vattnet. :)
 
Söndag Tog jag mig en sväng ut tll Myrbö på rottweilerklubbens lydnadsträning och tränade "tävlingslikt" (dvs flera moment utan "riktig" belöning. Baklängeskedjade och började med ett moment, sen två.. etc.)
 
Måndagen (idag) så var vi iväg och tränade lydnad, det var trevligt fast Safiren var inte jätte-taggad. Det var iaf fint väder, gott kaffe och trevliga människor att träna med.
 

(gammal bild på Safira och Tara)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0