Tränade lydnad igår med Marie och Flax

Stackars Flax, det var inte lätt för honom att behålla fokus när han tränade med en löptik, men jag tycker att han kämpade på bra! :) Ville så gärna träna men Safiren luktade ju sååååååå gott.
 
Tror faktiskt inte att jag hade passat med hanhund, och då inte bara det med löptikar utan rent generellt. Tycker det är lättare att samarbeta med en tik.. fast vem vet, i framtiden kanske jag skaffar mig en hanhund?
Hade jag bott på gård hade jag kunnat tänka mig en stor luffsig engelsk mastiff som lunkande runt på gården.. då hade jag nog inte haft så höga träningsambitioner så det hade nog lika gärna kunnat vara en hane. är ju inte så att jag ogillar hanhundar. :)
 
En sånhär som lunkade runt som gårdshund kanske? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0