Snart helg!

Var och spårade igår med Elise och Baronen. Det gick bra! :D Safiren hittade alla pinnar och spårade noggrannt!
 
Tänkte försöka oss på lite lydnadsträning idag.. ta det relativt lugnt dock med tanke på att Safiren är sjuk. Ja just precis.
 
Lämnade ju in ett urinprov häromdagen, dom ringde upp och bad oss komma in.
När vi kom dit så var det dags för ultraljud. I ett mörkt litet rum, en veterinär, en jag och en livrädd hund.
Sist vi gjorde ultraljud (också misstanke om infektion) så svimmade jag nästan, jag trodde det berodde på att jag hade vinterjackan på mig så denna gången klädde jag av mig innan och lämnade kläderna i bilen.
Stod därinne och det gick fint. Men jag började må illa. Dt blev bara värre och värre men jag tänkte "det är snart över".. men sen sa han "vi ska bara kolla detta med" då sa jag att jag mådde illa och klarade inte mer.. vid det laget så rann det svett från mig, jag var tvungen att sätta mig på golvet och en sköterska fick komma o ta över och hålla i hunden..
Det är obeskrivligt hur skönt det var med frisk luft efteråt. Jag mådde illa över en timme fteråt. Som en rejäl bakfylla. Det visade sig iaf att Safiren har livmoderhalsinflammation. Himla tur att vi åkte in, annars hade det kunna sprida sig till hela livmodern.. och livmoderinflammation kan snabbt bli ett akut tillstånd. =(
Det är typ 1mm skillnad från livmoderhalsen till själva livmodern.. men livmoderhalsinflammation brukar vara mycket lättare att bli av med än inflammation i hela livmodern, då blir det oftast akutoperation.
 
Så nu ska Safiren knaska antibiotika i 20 dagar. Dom gångerna innan som hon fått det har hon blivit risig i kistan.. men denna typen av antibiotika hon får nu har hon inte gått på innan så hoppas hon tål den bättre. I förebyggande syfte så får hon massa Biola (typ som verum hälsofil) för att det ska vara snällt mot magen.
Antibiotika får hon bara en gång om dagen medan hon får Biola till båda måltiderna.
 
Idag har jag köpt med fyllda vaniljmunkar till jobbet, fredagsmys ftw.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0