Ska till veterinären idag =(

Hunden hade någon äcklig flytning igår, gulvit och slemmig. Hon har aldrig haft det innan.
 
Åkte till veterinären iaf och bad om ett provrör så att jag kunde ta urinprov på Safiren.
Fick både provrör och en pipett.
 
Eftersom det är mest koncentrerat urin på morgonen så fick jag vänta tills dess.
 
Lite lurigt det här med urinprov, är ju första kisset man vill åt. Ett bra tips är en sås-slev! En såndär stor i plast.
Jag fyndade en på rea igår på Clas Ohlson. Ordinariepris: 49kr. Jag betalade 9 kr!
(bild lånad från clas ohslons hemsida)
 
Dom ringde upp mig idag iaf, efter att jag lämnat in urinprovet.. det KUNDE vara normalt.. men troligtvis är det en eller annan infektion.. eftersom det är så pass länge sedan hon löpte är det troligtvis INTE livmodersinfektion ..även om det KAN vara det... =(
 
Fick tid idag kl 16, så ska in och undersöka. Suck. Blir väl ultraljud och grejer kanske? Det har vi vart igenonm förr.. det gillade INTE Safiren.. inte jag heller.. blev helt svimfärdig av den starka lukten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0