Lydnadsdebuten resulterade i ett 2a-pris!

 
Hade läst på yr innan, såg ut som att det skulle regna rätt ordenligt, men det kom några skurar bara.
 
Christine övertalade mig att ta platsliggningen (fellesdekk) trots att jag bestämt mig för att låta bli..
Lite synd bara, Safira låg mellan två hundar, den ena rörde sig och bytte ställning, den andra var inte heller helt trygg och reste sig upp.. plus att det kom en skur medan hon låg där.. så hon satte sig halvt upp.. reste överkroppen lite så att armbågarna lämnade marken.
 
Sen hade jag visst missförstått kommenderingen vid hopp över hinder.. man får visst bara ha 2 kommandon.. jag använde 3... sen fick jag avdrag i stå under marsch för att mitt tecken var "för långt".. får jobba på att korta ner det till nästa tävling. ;)
 
Men jag var nöjd med Safiris insats.. hon var duktig!
 
Hade hon inte muppat sig under platsliggningen hade vi fått ett första-pris ;)
 
1. tannvising: 10 (10p)
2. fellesdekk 2min: 5 (15p)
3. lineföring: 9 (27p)
4. dekk fra holdt: 8 (16p)
5. inkalling fra sitt: 9 (18p)
6. stå under marsj: 7 (14p)
7. hopp over hinder: 8 (16p)
8. kontroll på avstand: 7,5 (15p)
9. helhet: 8,5 (25,5p)
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Grattis! Vad roligt att det gick så bra på debuten!:) Jag och min kille har våran debut på lördag, hoppas det går lika bra för oss som för er!

Svar: Hej!
Tack! Ja det var kul faktiskt.. och dessutom bara 3,5p från ett förstapris!

Åh vad spännande! Hoppas ni har tur med vädret och att ni får en trevlig upplevelse tillsammans du och hunden! :D Att man har kul är faktiskt viktigare än alla poäng i hela värden :)
Anna

2012-09-13 @ 15:07:29
URL: http://bedown.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0