Tävling nr2 avklarad

Hon var verkligen inte taggad :P
 
Först så var det tandvisnng.. då var hon på bra humör och hon fick en 10a (första manliga domaren).
Sen var det dags för platsliggningen.. hon la sig och vi gick ifrån hundarna och vände oss.
Det var något konstigt.. Safira kollade inte på mig utan fokuserade på något annat. Vet inte vad hon kollade på.
Det slutade med att hon reste sig och sprang fram tll mig så jag kopplade henne och hon fick 0 på det momentet.
Hon har aldrig rest sig upp någonsin på en platsliggning.. men men bra att hon kom till mig istället för att hitta på något annat.
Sen fick vi gå av planen för att det var 2 ekipage före oss.
Medan vi stod och väntade började det regna. Tror Safiren blev kall. =(
Plus att vi fick köra hela vårt lydnadsprogram i regn =(
 
När det var vår tur så.. linföringen.. hon följde ju med men var inte alls taggad och arbetssugen. :/
Fick 8,5p där.
Sen var det "dekk fra holdt" dvs ligg från halt. Fick 6,5p. Fick avdrag för att hon la sig långsamt och för att jag använde handtecken men hade glömt at säga tll i förväg (typiskt)
 
Sen var det inkallning. Fick 7,5p. Fick avdrag för tempo och att insitten var sned.
 
Stå under marsch.. nu regnade det så himla mkt att Safira bara gick och stirrade ner i backen.. inte så lätt när man använder handkommando och få kontakt med hunden då.. så blev avdrag pga tempot och att mitt tecken var för "långt" (eftersom jag fick fortsätta med tecknet tills hon tittade upp).
 
Hopp över hinder. Det har alltid funkat klockrent.. men inte idag. Hon sprang rätt förbi hinder och satte sig fint på plats.. så vi fick 0.
 
Avståndskommendering... där fick vi 6p. Hon var väldigt långsam i alla skiften.
 
Helhetsintrycket var 7p. Fick avdrag för att jag hade hunden kopplad mellan momenten, hade inte haft en tanke på att man kunde få avdrag för det, men gjorde det idag just för att hunden inte kändes "helt med".
 
Aja hon är säkert mer taggad till nästa gång :)
 
 
Träffade föresten min söta vän Trollet på färjan! <3 Hihi nejdå. Men Elise är så liten och lätt att hon nästan blåste bort däruppe på däck. :P 
Inte kunde hon stänga dörren heller, utan som den gentlekvinna jag är fick jag komma till undsättning medan hon hängde och slängde (nästan) i dörren ;)

Stannade och käkade pizza på favoritpizzerian Tomas!
Delade på en sånhär jättebamsing till pizza.. fick verkligen inte i oss hela.. så Arvid fick lite han med. Hihi.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0