spår+spår+mörkerpromenad+uppletande

I förrgår så.. städade jag ur bilen, sista finishen innan den lilla röda rackaren skulle få byta hem.
Sen la jag ett spår.
Spåret fick ligga ca 1h, sen var det mörkt.
Gick spåret i halvmörker. Det gick sådär. Det var fuktigt ute och linan bara gled i händerna.. hon hittade den ena pinnen själv och den andra med lite hjälp. Spårade lite väl "fladdrigt".
 
Sen promenaden.. ja jisses. Det var så kolsvart i skogen att det inte ens var roligt =(
Jag hade pannlampa på mig, ändå var jag rädd för att jag såg ingenting!!!!
(Snygg som fan blir man med starkt blixtljus i mörker; TIPS!)


 
Igår så la jag också ett spår.
Men först körde vi uppletande.. åååh, hon var så taggad och så duktig! <3
Tror vi körde uppletande inkl avslutande lek i ca 1,5h.
(Safiren sitter snällt och väntar medan jag placerar ut föremålen på andra sidan höjden = hon ser inte vart jag lägger dom)
 
Efteråt så gick vi spåret.. har ju beställt en ny spårlina.. en såndär bred och platt med ett handtag i slutet.. men den har inte kommit än (Hoppas den kommer innan lördag, då är det klubbmästerskap i bruks!).
Men jag kom faktiskt ihåg att plocka fram ett par handskar! Jisses amalia vilken skillnad det var att gå med en såndär plastspårlina när man hade hanskar.. typ som skillnad mellan himmel och helvete!
Sen blev det ju inte ännu sämre av att hunden spårade skitbra (fast det var mörkt!) Hon hittade alla pinnarna och gick klockrent.. enda jag har att klaga på var att det var så jävla mörkt att jag fick en gren i ögat, det gjorde ont!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0