Busy days!

Måndag:
Började presentera framförgående för Safira.
Sen fick hon springa i terräng, uppför och nedför och hoppa etc.
 
Tisdag:
Kom hem och la ett spår. Inga godbitar i spåren och hade två spårpinnar.
Var upp till grannen, han ska få min bil. Lille röde Golfen.
Medan spåret låg till sig så tränade vi lydnad. Tränade på hindret i brukset, läggande under gång, stående under marsch (håller på å byta från tecken till röstkommando) och framförgående. Hon var taggad och jätteduktig!
Fick sedan springa av sig i skogen och bygga muskler i terrängen.
Sen spårade vi. Hon hitade båda pinnarna, men det var en vinkel där hon trasslade till det lite.. men vi redde ut det till slut.
 
Onsdag:
Träffade Elise, Erika, Mari och en tjej till för lite lydnadsträning.
Jag och Elise möttes dock en timme tidigare för att träna budföring. 
Snacka om att vi har olika problem! Hennes hund blir scooby-doo i huvudet vid långa avstånd och min får obehag vid allt vad fysisk kontakt heter. Behöver inte ens bli klappad, obehagligt bara att bli petad på.
Men jag har en plan! ;)
 
Torsdag (idag):
Ska lägga skogsspår med Elise idag (ska fixa natur-pinnar också eftersom det är sånna som används i Norge vid bruksspår), medan vi väntar på att spåret ska ligga till sig så ska vi träna budföring.
Och vi ska testa min nya ide angående hantering!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0