=)

Var iväg och tränade lydnad igår efter jobbet.
Tränade med Erika och Mari och två till. Det var trevlig!
Först tränade jag budföring med Mari.. det gick bra. Sen testade vi med en främmande kille som Safira aldrig mött innan i hela sitt liv.
Allså förvånansvärt nog så sprang hon faktiskt ut till honom och satte sig bredvid, men var skeptisk när han rörde sig och väldigt skeptisk till handtarget. Eftersom hon var så skeptisk räckte det med att hon duttade på hans hand med nosen och för att hon inte skulle känna sig trängd så sa jag åt honom att gå bort från henne med tydlig handtarget så att det skulle bli övertydligt att det är hon som ska söka upp handen och inte att handen tränger sig på. Det var ganska läskigt tyckte hon, men hon gjorde det om än tveksamt.
Sen tränade jag lite linföring igen.. hm.. måste börja träna mer position igen.
Körde också stanna under marsch och ligg under marsch.. Safiris tycker lätt att ligg under marsch är roligast :P
Körde platsliggning på slutet.. alltså.. hon har förlorat typ all stadga där så har börjat om helt med träningen.
Lite synd.. men vad kan man göra?..
 
Idag så tänkte jag nog bara dra ut på en skön skogsprommis :)
Tror föresten hon håller på å bli skendräktig på riktigt.. hon går omkring som en snusmumrik och ser så ledsen och tankspridd ut. Inte så jättekul...
 
På onsdag är det inoff lydnadstävling på bruksklubben. Tror jag dissar platsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0