Skitväder

Det har regnat och blåsigt sjukt mycket senaste dagarna.
Alltså det är inte ens kul att gå ut. Imorse var det så kall vind att det sved i kinderna.
Inte blir det bättre av att jag är för lat för regnbyxor på morgonen (om jag inte har ljusa byxor) så dom blir helt sjöblöta på låren...
 
Ska visst vara skitväder större delen av veckan tror jag.
Blir så himla otaggad.. har ingen lust att träna ute.. ingen lust att promenera... man vill bara sitta inne och tycka synd om sig själv.
 
Igår tränade vi inne. Seriöst. När jag skulle ta ut Safira för att kissa så trodde jag att det var nån som stod på andra sidan dörren och jävlades.. men det var bara vinden som pressade emot.
Tränade skiften igår, och sen lite free shaping, dvs hon frå belöning för sin uppfinningsrikedom och får hitta på rörelser och kombinationer själv.
Försöket mig även på att "städa", dvs lägga ut massa saker och sen ska hon plocka ihop allt och lägga det i en låda. Det gick ganska bra, fast inte pipleksakerna.. då träder skendräktigheten fram och hon blir ofokuserad och bara tjuter och stressar och blir helt omöjlig...
 
Hoppas det är lite bättre väder idag iaf, för när det är monsunregn så är det mörkt redan innan jag kommit hem.. =(
 
"Neeej, jag vill inte gå ut! Kan vi sova lite? bara liiiite till? "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0