Promenad och lydnadsträning

Igår så tog vi en promenad i skogen, bara ren terräng med mossa etc (inga stigar), men eftersom vi skulle på lydnadsträning senare.
 
Hade köpt en massageapparat också!!! En sån vibrerande sak som utger värme och infrarött ljus. Tänkte använda den på Safiris.
 
Presenterade den för henne igår.. hon var måttligt imponerad, men tror hon kommer vänja sig.
Hon fick massa massa massa amt medan vi testade den.
Testade den på Arvid också, på hans rygg.. han tyckte att det kändes hur mkt som helst.. så inte konstigt att hunden också reagerade!
 
Det var en sånhär jag köpte: 
(bild lånad från clasohlson.no)
 
Det bästa med den är nog att man kan ta av handtaget och använda den som på bilden. :)
 
Sen var det dags för lydnadsträning. Elise, Mari, Erika.. sen var det tre tjejer till där.
En av dom kände jag igen från bronsmärkeprøven som var i oktober.
Hon har en ungersk vizla.. inte ofta man ser sånna som tränar lydnad!
 
Eftersom jag fyllt år fick jag en present av elise-fise.. haha ett presentkort på vinmonopolet (motsvarighet till systembolaget).. alltså.. snart alkoholist-varning på mig. :P
 
Träningen gick iaf bra, Safiris var taggad! Tränade dom flesta momenten i klass 1..sen körde vi lite framförgående.. o sen lite slalom mellan benen och andra "små trix".
 
Idag och imorgon ska det regna som fan. Enligt yr.no ska det regna ca 65mm imorgon.. kul. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0