Igår var det min födelsedag

Hade bakat tårta (tyvärr ingen bild) och tagit med till jobbet.
Den blev faktiskt väldigt god! och stor!
 
Understa lagret var först chokladkräm, så vaniljkräm och sen skivad banan.
Mellersta lagret var jordgubbsmousse.
Sen var tårtan täckt av grädde som jag hade blandat i hackad sharon i.
Sedan dekorerades tårtan med jordgubbar, vit choklad och rosa strössel och lite rosa färgspray.
Var så stor tårta att de blev en bit över som ja kunde ta med hem till Arvid med :)
 
Tog en rask skiogsprommis med Safiren igår över en timme.
Tränade lite inomhus sen, tränade skiften sitt-ligg-stå.
Sen tränade vi lite rörlighet i höfterna.. så hon fick gå som en åtta mellan mina ben. :)
 
Fick en bok av mina föräldrar också (som jag önskat mig), den omtalade boken 50 shades of grey, så den började jag läsa igår kväll.
Jag har ju ingen lite lampa vid sidan av sängen utan jag använder taklampan när jag ligger och läser.. så sjukt smidigt att ha en hund som kan släcka lyset! ;)
Då behöver man inte resa sig upp ur sängen .. hihi.
 
Inte denna tårtan vi åt igår, men detta är en jag gjort tidigare.. också den med jordgubbar och vit choklad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0