Denna skönhet flyttar till Sverige!

 
Denna vackra karl kommer bosätta sig i örebro! <3
Oldpride Bear, kommer från en uppfödare i nederländerna.
Denna hunden är så sinnessjukt vacker och var det redan som valp, jag var sugen på honom redan då. :/
Hade Safira vart "lättare" och mindre "speciell" hade jag inte tvekat att ta denna hunden själv, trots att jag sagt till mig själv att jag aldrig ska ha hanhund..
Känns verkligen som att jag måste åka till örebro i framtiden!
Kanske man kan få till en ca de bou-träff? :)

Kommentarer
Postat av: Perra

Är det där värkligen en riktig CDB, lite lång nos va!

Svar: det är en riktig ca de bou ja!
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ca_de_bou_stare1.jpg

där ser du en gammal bild av ca de bou..
Anna

2012-11-05 @ 17:26:37
Postat av: Frida

Det är klart det är en riktig Ca de Bou, de SKA faktiskt ha ett ansikte, inte bulldoggstryne!

Svar: Word!
Anna

2012-11-11 @ 17:23:27
URL: http://www.wix.com/zanizaila/wikus
Postat av: Frida

Här finns förresten en annan gammal bild på Ca de Bou (hoppas den fungerar), från 1905, medan de fortfarande användes och innan de glömts bort (vilket hände flera årtionden senare): http://uploads.ifokus.se/uploads/f1e/f1ea42e120e06763d08232834c9bd879/1905.jpg
Den har t.o.m längre nos än min hund och "Bear".
En Ca de Bou ska inte se ut som en rekonstruktion av den Engelska bulldoggen...

2012-11-11 @ 17:35:32
Postat av: Perra

Ok ok ! Det är en Cdb då...får vi hoppas nu när den ska bli svensk, men dom där gamla bilderna hur vet man att de var riktiga cdb, kan ju ha varit vilka gatukorsningar som helst ju.;)

2012-11-14 @ 14:20:54
Postat av: Perra

Ok ok ! Det är en Cdb då...får vi hoppas nu när den ska bli svensk, men dom där gamla bilderna hur vet man att de var riktiga cdb, kan ju ha varit vilka gatukorsningar som helst ju.;)

2012-11-14 @ 14:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0