brukstävling, utgång och långpromenad!

På fredagen tog vi det ganska soft så att vi skulle vara taggade inför brukset på lördagen :)
Gick en ca 1h promenad i regnet bara.
Safiris i sitt nya backontrack-täcke!
 
 
På lördag var det dags för klubbmästerskap i bruks!
Vi samlades kl 10 vid "skogen".
Vi som skulle spåra var först ut, jag hade start nummer 3.
Jag hade inga större förhoppningar om spåret eftersom färska spår är våran akilles häl.
Hon var iaf taggad som fan! Hittade 2/3 pinnar och hade en tid på 5min o 36sek (man har 15min på sig).
Man fick 5p för varje pinne och koefficienten var 10, så på spåret fick vi 100/150p.
Dom andra ekipagen hittade alla pinnar. :)
 
Sen var det dags att köra iväg till lydnadsplanen vi hyrt.
Först var det fri vid fot, där skrapade vi ihop en 9a.
Sen var det framförgående i lina.. alltså hon gick faktiskt väldigt fint! Dock hade jag slarvat när jag gick igenom moment.. hade glömt den lilla detaljen att man inte fick gå fram till hunden förrns domarn gav kommando..
Så .. eh.. tja. men fick godkänt på den eftersom momentet var bra men fel utfört.. Ooops. fick 5p där.
 
Läggande under gång, den nollade vi.. Safiren körde ställande under gång ist. :P
 
Inkallningen fick vi 8 på. Hon hade bra fart, men stannade precis framför mig för att lukta på något innan hon hoppade in på plats.
 
Apporteringen, tja vad ska man säga, sprang ut fint och satte sig på plats, men hann släppa apporten innan domarn gav besked om att jag kunde ta den. Släppa apporten? Den var ny, det har hon aldrig gjort innan!
Tror vi fick 6p på den.
 
Hopp över hinder nollade vi.. har insett att brukshindret är alldeles för högt, så om vi nån gång kommer starta officiellt bruks kommer jag nog alltid få nolla hindret...
 
Sen var det platsliggning och budföring kvar men dom hoppade vi över, så där fick vi också 0p.
 
Vi kom sist i spårklassen, men det gör absolut ingenting! Fick 186/400p
 

 
Hem och relaxa lite innan det var dags för fest!
Skulle hem till en från jobbet, han hade fixat pizza också! ;)
Vi hamnade på Bryggen Nightclub till slut iaf.
Vid kl 02 började jag bli trött.. men fram tills dess var det ganska roligt. :)

 
Dagen efter låg jag i sängen tills kl 13.. latade mej tills kl 15, sen blev det över 2h skogspromenad.
Safiren hade på sig sitt nya backontrack-täcke.
 
Efter långprommisen så hade Arvid kommit hem efter sin fisketur.
Så vi slog våra lata sinnen ihop och tog en mysig pizzabuffetskväll på Egon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0