Vilken händelserik dag! (men det var soligt, sol är bra)

Gick upp halv nio så att jag skulle ha tid att äta ordentlig frukost.
Skulle på fjälltur med Stine och hennes whippet Hermes.
(Förmiddagstur då eftersom jag och Safira skulle på rallylydnadsträning senare mot kvällen)
Åt frukost och allt gick fint (var tom duktig och åt havregrynsgröt fast det var fridag) tills jag satte mig i bilen och startade den.WROOOOOOOOOOOM! WROOOOOOOOOOOOM! WROOOOOOOOOOM!
HELVETE tänkte jag. Avgasröret är paj. Aja hade lovat Stine fjälltur så kunde ju inte dissa.. köra försiktigt då.
Lät som en Harley Davidsson när jag svischade fram i den röda golfen (som egentligen är hyresvärdens).
Kör lite fel också, men kommer fram (bara 5-10min för sent så det räknas inte).
Safira och Hermes blir glada över att se varann igen (längesen sist) så vi börjar knata uppöver.
Var tänkt att vi skulle skulle gå en fjälltur på ca 2h.
Kommer upp på toppen, jättefin utsikt!
 
Men vi missar en avfart nånstans på tillbakavägen och går fel och får vända samt tar en omväg tillbaka.
Turen slutade på ca 3,5h istället för 2..
Men det värsta var att under slutet av turen så lyckades Hermes spetta insidan av låret på en vass pinne som stack upp :(
Så det blev att åka in till veterinären och söva ner honom och sy ihop honom. 6 stygn.. :/
Sen när jag och Safiren kom hem så spanade jag och Arvid på bilen.
Eller ja, först startade jag och flyttade på Min bil. Wrooom spott fräs svart rök. Helvete. Den bilen mår nog inte så bra, får se till att skrota den. :(
Iaf, avgasröret på golfen är helt av. Körde upp till grannen, han börade fippla lite med den. Var där uppe rätt länge sen skulle han iväg en sväng.
Då passade jag och Arvid på att åka och handla. Vi köpte massa grilltillbehör så vi satt ute och grillade och åt i den fantastiska sommarvärmen.
Eftersom bil 1 OCH 2 är mycket ledsna (sjuka) så blev det ingen rallylydnadsträning idag. :(
Nu väntar jag på att grannen ska höra av sig så att jag kan springa upp med lite avgasrörsbandage.
Trackback
RSS 2.0