Träffade en igelkott under morgonpromenaden

Det kom en igelkott gåendes rätt emot oss på morgonprommisen!
Men det var ett krön på stigen så jag såg den inte förrns den bara var 1,5-2m bort.
Safira blev sjukt nyfiken såklart men uppförde sig, så igelkotten klarade sig utan men och inga taggar i nosen på Safiren. Igelkotten fortsatte sin joggingtur medan jag och Safiris stod och tittade.
Den verkade inte livrädd över sitt morgonmöte direkt!

Igår tränade vi som sagt kryp (finns på video nåt inlägg ner) och sen tog vi en prommis på 1,5h i skogen.
Lekte massa och Safira fick söka boll i långt gräs, hon tycker verkligen det är skitkul!

Var ju midsommar igår (tydligen :P) men blev inte så mycket firande direkt.
Arvid var ute och fiskade hela dagen+kvällen så jag och Safiren var ensamma hemma!
Vi åt jordgubbar iaf och jag hade vispad grädde med chokladsmak till mina jordgubbar.
Safira fick nöja sig med enbart jordgubbar.
Hade också köpt två tårtbitar, chokladtårta med kolakrämfyll. Jag åt min bit så fick Arvid äta sin mitt i natten när han kom hem från fisketuren.

Först såg vi en film; Percy, Buffalo Bill och jag

Den var sådär, ingen höjdarfilm men den funkade.

Senare så såg vi/jag Patrik 1,5 
 
Den filmen föll mig i smaken! Vilken skön film! Rekommenderas!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0