Joggintur på 6km- CHECK!

Kom hem från jobbet, otroligt trött. Skulle sova lite middag men sov visst 2h. Oooops...
Kollade ut, det regnade. Typiskt.. jag som skulle jogga!!!
Aja till slut fick jag tummen ur. Joggingkläderna på och Safiren var klar för jogging hon också.
Tänkte att vi nog skulle bli rätt ensamma i motionsspåren eftersom det var så sent på kvällen, men nehej det var bara rent önsketänkande från min sida.
Joggade en bit, sen mötte vi en fågelhundsmix, den blev galen och gjorde rejäla utfall mot Safiris. Suck.
Joggar vidare, ser två personer som går med en dvärgschnauzer i flexikoppel och dom går över hela vägen..Saktar ner och börjar jogga övertydligt så att dom ska höra att vi kommer joggandes, nejdå inte en reaktion.
Jag säger; Kan ni hålla in hunden så att jag kan få komma förbi?
Tjejerna stannar och tittar på mig. Dom fattar inte vad jag vill.
Jag frågar igen om dom kan hala in sin hund för jag vill komma förbi. Den lilla dvärgschnauzern står med spärrad blick på mig och Safira.
När tjejen med kopplet fattat att jag vill förbi så börjar hon fiska in sin hund vilket resulterar i rejäla utfall och attacker från den lilla. Troligtvis var det att hon drog i kopplet som utlöste det, men tänk om den hade reagerat på Safira istället? Man vet ju aldrig! Jag kan inte beskriva hur mycket jag hatar folk utan koll som går runt med sina hundar i flexikoppel och beter sig som om dom äger världen.
Tredje hunden vi mötte var en spaniel, den var vänligt inställd och var nyfiken och glad men jag och safira joggade bara förbi den.
Mötte dessutom en ganska snygg kille. Han var ute och joggade i friluftsbyxor, t-shirt och stora militärkängor (sånna där höga med snörning)..
På slutet av turen så mötte vi en sista hund som gjorde utfall satan...
 
Känns som ett stort FAIL alltihopa.. som att alla som var samlade där på samma ställe, hade hoppats på att dom skulle vara dom enda som var där...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0