Det är förfan ren jävla idioti!

Läste idag ett inlägg om att det kommer komma blandingsvalpar till världen om en vecka... blanding mellan ca de bou och amerikansk bulldog!!! Helt ärligt hoppas jag att hela kullen är döfödd!
Både jag och en tjejkompis reagerade och kommenterade att det kanske inte var så smart... denna personen blockerade då oss på facebook.^^
 
Detta är då i Norge. Det känns sjukt oansvarigt att ta blandrasvalpar på en sån liten ras som ca de bou,speciellt i ett land där den inte ens fått fäste! Ännu värre är att i Norge har dom massa förbjudna raser och om man då har en blandras som liknar en av dom förbjudna raserna så kan den komma att avlivas!
 
Tror knappast att dessa blandrasvalpar kommer göra bra reklam för varken ca de bou eller amerikansk bulldog.
 
Tjuvparning hette det visst...Jo men tjena, hej abortspruta vart äääääääääääääär du?!
 
Sen om jag tänker mig dom ca de bouer jag träffat blandade med dom amerikanska bulldogar jag träffat.. så känns det inte som en kombination jag skulle vilja haft! Inte ens om någon betalat mig för att ta en valp!
 
Ca de bouer och amerikanska bulldogar är tillräckligt krävande raser var och en för sig utan att man måste hålla på och blanda.
 
Dessutom är ca de bou en nyligen rekonstruerad ras så man vet aldrig vad som slår igenom, så då känns det ännu värre att börja blanda det med helt andra raser...
 
Dessutom undrar jag vilken frisk person med kunskap om båda raser som skulle köpa en sådan blandning, troligtvis ingen?! Och hur bra blir det på en skala om folk UTAN kunskap om dessa raser skaffar en sån blandning? Ja jisses.... :(
 
Efter denna diskussionen blev jag och Silje blockerade av denna personen på facebook.
 

Kommentarer
Postat av: Cathrine stahldovland

Hei der......Jeg begynner med at dette var IKKE en planlagt parring, men noen venner å bekjente mente at di mer en gjerne ville ha valper fra disse to hundene våres, så vi lot det bli sån, heilt greit at dere synes å mener dette men sån er det nå. Alle valpene blir solg ser det utsom, som brukshunder, noen er forhånds bestilt allerede, vi er nøye med hvem som får valp å at di ikke er 1 gangs eiere av hunder, vi har hatt fler flotte hunderaser tidligere (Rottveiler, Amstaff, Cane Corsoe, av noen spesielle brukshund linjer fra Italia) så vi er sikker på at dette går bra da vi vil følge opp valpene. men jeg syntes dere burde ha andre ting å henge dere opp i enn dette, få dere et liv, hehe dette blir latterlig......

Svar: ah og dom vennerna og bekjente er veldi godt insatta i genetik og arv?
hvis du finner goda hjem till allesammen så er jo de bra, men eg syns framdeles de er uansvarlig at avle fram blandingsvalper av denna typen..

nei, att förste ca de bou kullet i norge er blandingsvalper, DET et latterlig.
Anna

2012-07-05 @ 15:44:30
Postat av: Cathrine stahldovland

Du håper hele kullet blir døfødd jah...du er faen mæ LATTERLIG!!!!

Svar: detta var til meg? eller mathilda?
Anna

2012-07-05 @ 22:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0