Då har vi vart och tränat sök/rundering!

Och vilken stjärna till hund jag har! Såååååå duktig!!! Gah, mitt lilla hjärtegryn :D

Kör fortfarande på samma sätt, sänder ut hunden till en figurant som ligger gömd, den har en leksak i handen som vi använder som apportföremål, hunden hämtar leksaken och ger den till mig, jag leker snabbt med hunden, får hunden fokuserad igen och skickar ut den för att visa mig vart figgen ligger. Väl hos figgen får hon massa godis och blir matad ända tills jag kommer ut.. då får hon massa beröm och klappar (av mig) och vi går bakom figgen påväg tillbaka så hon får känna att hon vart duktig som "samlat ihop flocken".

Körde först utsändande med ljudpåverkning, då är det en person som står vid mej som ger signal till figgen och när figgen får signal så ger den ett klapp, då skickar jag hunden.
Sen körde vi en "dyka-upp"-retning. Dvs på signal så reser sig figgen upp och blir synlig för hunden långtbort i skogen och sätter sig ner igen, sen skickar jag hunden.
Tredje sändningen var också ljudpåverkan.
Fjärde och sista sändningen var utan påverkan alls, då bara sände jag henne och hoppades att det skulle gå bra.
Och hon var såååååååååååå taggad och duktig alla 4 gångerna! Lilla pluppen 


Det är strålande sol ute så tror jag ska ta med mig det lilla monstret ut på skogsprommis :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0