Börjar tröttna på saker som går sönder! Speciellt gummistövlar!

Nu har mitt 5e gummistövelpar (på 3år) börjat läcka vatten, och inte bara den ena stöveln utan BÅDA!
Dessa gummistövlar köpte jag i slutet av januari 2012.
Dom skulle egentligen kostat 999nok men det var extraerbjudande när jag kötpe dom (699nok) och hon i kassan sa att dom var hållbara (för jag frågade!).
Men nejdå, läcker in vatten som bara den och 4 stora hål hittade jag på skaftet.


Helst skulle jag nog bara vilja ha ett par nya likadana!?
Jag gillar dom! Bekväma och sitter jättebra på foten!
Det största problemet med gummistövlar är att dom oftast är så himla breda!?
Går man mycket i myrmark är bekväma gummistövlar ett måste!

Innan så hade jag ett par snygga bekväma gummistövlar från Timberland (svarta med snörning), kostade också runt tusenlappen.
Inte heller dom höll särskilt länge, ca 3,5mån tror jag. Sen hade dom spruckit på baksidan nere vid hälen.
Även den gången hade jag kunnat tänka mig att bara få ett nytt par, men dessvärre som var min storlek utsåld =(

Har även testat billiga "icke-märkes-gummistövlar".. Hållbarhetsmässigt är det faktiskt ingen större skillnad! Dom håller några månader allihopa innan dom brakar ihop!
Däremot har dom dyrare stövlarna sjukt mycket bättre fäste i skogen och risken för att dö minskas rejält.

Någon som har tips på hållbara bra gummistövlar som inte är alltför breda i modellen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0