Börjar faktiskt bli lite nervös/taggad inför kursen

Hoppas det blir kul!
Har ju en hund som är osäker på folk, så tänkte att bitarbete kan hjälpa!
(Det finns ju dom som tror det motsatta, men jag tror väldigt mycket har med träningsmetoder och inställning att göra! Jag är helt övertygad om att om man gör det rätt så kan det vara otroligt självstärkande för hunden)
Kommer först och främst arbeta med föremålsintresse och att det ska vara roligt att springa fram till figuranten för lite social kamplek! Situationerna ska inte uppfattas som hotfulla utan spännande och lekfulla.
Där jag tränar så tränar vi enbart med mjuka metoder (dom flesta med klicker) och vi använder inte oss av hot, tvång, ryck och slit eller bestraffningar under träning. Träning ska vara roligt!
Måste verkligen köra direkt från jobbet och hem och hämta Safiren, träningen är på helt andra sidan stan så är några mil dit.. dessutom är det en fet fotbollscup i helgen så kommer troligtvis att vara ännu jävligare kö än vanligt..
Dom andra har troligtvis tränat ett tag när jag kommer fram, men så kan livet vara ibland, jag är glad bara vi får vara med!
Bild från förra kursen (då var jag bara observatör). Det är rottisen Viktor på bilden, figuranten Henrik och den glada röda tomten i bakgrunden med kaffekopp i handen, det är jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0