Äntligen vaknade vi till liv!

Drog med Safiris på en 6km joggingtur! Men jag var inte på humör för skogar, myrar, rötter och livsfarliga stenar.. så idag tog vi motionsspåret. Gillar dock inte att jogga där med hund alltför ofta eftersom grusade motionsspår är rätt hårda (hon har ju HD), men hon har sitt back on track täcke på sig och försöker variera tempot så har inte märkt att hon skulle "ta skada" av en joggingtur där av och till iaf.

Sen la jag ett spår! Inte sådär monsterlångt som det sista, men ett helt ok långt, denna gång med näring i spåret.
Har föresten funnit ut hur jag ska göra för att få ner hastigheten i början av spåret! Jag lägger HÖGAR med godis i dom första ca 10 fotspåren, då tar de tid å äta, då kommer hon av sig i sin stress :P

Det blåste idag men jag är ändå nöjd med hundens prestation! Hon vädrade typ ingenting alls utan gick konstan med nosen i backen. 2-3 ggr fick hon en superstress-spurt, men jag bara stannade och bromsade upp henne tills hon lugnat ner sig. En gång tappade hon bort spåret men hittade tillbaka till det själv.
Det var inte perfekt, men jag är helt klart mycket nöjd! Det går frammåt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0