Åh vad roligt det var att träna bitarbete!

Nu är 2 dagars träning undangjorda och jag kan säga att jag redan längtar till nästa gång!
Safiris är så duktig och fastän hon ibland hamnar i situationer som hon egentligen tycker blir lite "obehagliga" (dvs hon blir lite osäker) så löser hon situationerna jättefint!
Körde 4 pass idag med! Måste träna henne att bita i olika föremål, för som det ser ut nu så är det bara en bitleksak som får henne riktigt taggad. Nu ligger hon och snarkar, tror hon är förnöjd med helgens insats faktiskt... och jag kan säga att jag är väldig nöjd med Safiren och hennes prestationer!
Hon har just nu en tillfällig licens för att få träna bitarbete, men eftersom det här är så roligt så lutar det åt att jag registrerar om henne till NKK för att få förlängd licens.
Tror verkligen att det här är bra för henne, verkligen självförtroendeuppbyggande!
Idag är en sån dag där jag bara älskar min hund massor! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0