Var och spårade med Carro idag

Plockade upp Carro och Cora och åkte och spårade idag.
Safiris spårade jätteduktigt och varken vädrade eller slarvade...duktig tjej!!!
Hann även med att promenera (damerna råkade även börja tjaffsa en gång så anna har nu ont i ett långfinger :P ), sen kasta boll ut i vattnet. När jag tyckte det var nog badat för Safiris kopplade jag henne, skitsmart. Hon drog som en tok och jag åkte på röven rätt ner i leran.
Lyckades hitta några arga jordgetingar också.. både Safiris och Cora fick en på sig och blev stuckna =(

Har även besök av moster och hennes karl här ute i stugan, än så länge går det bra med Safiris.. hon brukar inte gilla besökare men jag tror det är påväg åt rätt håll.

Sen åkte vi till domarudden och träffade Rulle. Hon kände igen honom trots att det var ett år sen dom träffats sist!
Vi gick 5km-rundan. Varmt som fan var det, men jag vägrade klä av mig pga mygg så jag gick där i min vattentäta jacka och ångkokades från insidan (fräscht, jag vet).
Även under denna promenad råkade Safiris ut för en arg geting!?
Vi försökte springa ifrån den flera gånger men den jäveln hittade ju tillbaka hela tiden!?
Den satte sig till och med på Safiris nos och hon fick inte bort den utan jag fick slå bort den med kopplet!!!
Till slut blev vi av med den iaf,tror den följde efter en annan joggare med hund.
Sen hade Rulle fixat pickninck med massa melon o mineralvatten. Gott gott.

Avslutade med kaffe hemma hos rulle. När jag gick på toa gjorde jag en mindre trevlig upptäckt. En fästing på magen!!! Den satt ca 2,5cm ifrån där den förra fästingen satt för nån vecka sen!
Vad är det med mig och insekter? På lägret fick jag en humla i shortsen!!! Den brände mig i ljumsken 0.0
Sen har jag alltid alltid alltid alltid alltid alldeles för mycket myggbett..och myggen är galna i Safiris med!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0