Oj har visst vart dålig med uppdateringar!

Kan ha nåt att göra med att jag fick semester i fredags, så packade och städade hela fredagen.. sen gick vi upp tidigt lördags morgon (kl 7 och jag hade gått o lagt mig vid kl 01 och Arvid vid 02.30 kvällen innan) för att packa in det sista i bilen och käka frulle. Kom iväg vid kl 8 och kom inte hem förrns nästa dag kl 05!!! Dvs 21h tog det att resa!!!

Såhär taggad och nöjd var Safiris kl 08 en lördags morgon!

Började bilturen med att köra ner backen från huset, är dessutom en kurva med begränsat sikt, när vi precis kommit runt kurvan så står det en höbal mitt i vägen!! så det blir o ställa sig på bromsen och väja! Jävla tur att man inte fick möte.
Var troligtvis den höbalen som ett gäng ungdomar rullade förbi vårt hus den natten, för Safira var helt rabiat och skällde som fan och vägrade sluta! Tror hon väckte hela huset..

Dom hade ju lovat fint väder så jag och Arvid hade redan planerat in att ta en mys-tur hem och ta en längre väg.
Jag hade till och med köpt bullar till matsäcks-fika.
Men det regnade som fan och dessutom glömde jag bullarna hemma i köket.

En del av sträckan innehöll tunnar, jävligt knepiga sånna för dom är kolsvarta, branta och svänger. Man ser inte ett skit.
 
Annars var det otroligt vackert.. massa fina fjäll o vatten... fårjävlar mitt i vägen..


Stannade på flera ställen och pausade också.
 
Första pausen var i Årdal tror jag. Då gick vi in på ett litet cafe och fikade, sen gick Arvid omkring inne på ett vildlaxsenter och spanade medan jag gick och tog ut Safiris ur bilen och tog en liten tur i staden.
Fanns en fiskebutik där med en stor "skyltdocka" utanför föreställandes en gubbe som höll i ett fiskespö, den var sjukt skrämmande tyckte Safiren.

Vildlaxsentret där vi fikade

Körde vidare över fjället. Spöregnade verkligen.. men oj så fint det var. Synd att det var så djupa hjulspår så man studsade runt på vattnet rätt ofta.. lite läskigt. :/
 
Körde vidare och stannade i Fagernes också. Då var det dags för mat. Var hur hungriga som helst! Var dock inte det lättaste att hitta en pizzeria men till sist hittade vi en. Det var till och med uteservering med sjöutsikt!
Jag åt kebabpizza och Arvid åt en Bali (samma som capricciosa). Drack cola ur glasflaska. Riktig semesterstämning!!!

 Gick en tur ut på holmen i Fagernes
Arvid och Safira ute på holmen

Körde vidare.. och stannade sen i Gjövik. Där när vi precis hade parkerat så kom det en kille och bankade på rutan. Han gav mig jordgubbar! Dom var dessutom helt perfekt goda!
Varför jag fick dom? Tja.. han sa att det var svårt att frakta dom på mopeden. ;)

 
Dom goda jordgubbarna jag fick av den snälla moppekillen

Tog även en ganska lång promenad i Gjövik.. både i centrum och i sjökanten. Vi trodde att det skulle vara en stekig strandpromenad.. men det var det inte. Vi fick kliva runt och balansera på stora stenar istället. Synd..

 

Stannade i Hamar också.. och köpte lite mer mat.. mat till Safiris också. Hon fick oxfilè!

 
Polisbil i Hamar!

Stannade på X antal bensinmackar under resans gång.. jag blir så förbannat kissnödig jämt.
 
Körde via Kongsvinger (första gången för både mig och Arvid) och så via Filipstad hem.
Vi skildes åt i Kristinehamn jag och Arvid.. då var båda rätt trötta och slitna.
Var sugen på att stanna efter vägen och sova.. men inte Arvid.. och jag vill inte stanna och sova själv. :P

 
 Slutet gott, allting gott! Har vart ute i stugan med Robert och Neo hela dagen idag. Bilder kommer imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0