Idag har vi lekt med amstafftiken Malaika!

Kusin Andreas har en hund, en tik, en amstaffblandning, en Malaika.
Vi bestämde att vi skulle gå en prommis idag.. hundarna hade aldrig träffats innan så jag var lite spänd på hur det skulle gå.. jag såg i mitt huvud hur Malaika var en galen bulldozer utan sociala antenner och var nästan säker på att Safiris skulle vara skeptisk. Malaika hade lekt med min andra kusin Linas hund innan, men den hade tyckt att Malaika var alldeles för våldsam..
Gick en sväng med hundarna utan att dom fick hälsa.. trots att Malaika höll på att krypa ur skinnet :P
Safira bara ignorerade Malaika.. enda gången hon var intressant var när hon kissade, då skulle Safira markera över direkt.
Dom snabbhälsade lite i koppel, båda viftade på svansarna och såg lekfulla ut, det var ett bra tecken.
Gick vidare bort till ett sandtag och massa sandstigar,släppte först Safiren. Hon sprang bort på stigen och visade inget intresse för Malaika.
Sen testade vi att släppa Malaika med, dom sprang och lekte som två galningar. Det gällde att inte stå ivägen för ingen av dom hade bromsar!!!
Dom började tjaffsa lite över en pinne bara, men annars lekte dom hur fint som helst, verkligen fullt ös,medvetslös!
Var ute och gick i 1,5h. Safira var som vanligt ett äckel och rullade sig i nåt stinkande så det blev rätt in i duschen när vi kom hem...
 
Hade tyvärr ingen kamera med, men den här bilden har jag stulit av Andreas, det är en bild på hans söta vovve Malaika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0