Attackerad av lös rottweiler

Inte ens när man tar en joggingtur halv elva en söndagskväll i spöregn går man säker. 
Hade värmt upp och sedan bara joggat en liten bit, då kommer det en stor rottweiler runt ett hörn, får syn på Safira, stelnar till och sedan springer den rätt på och börjar slåss!
Safira är ju inte den som flyr utan hon svarade ju tillbaka, dom slogs inte på liv och död så att blodet sprutade men slogs, det gjorde dom. Till slut lyckas Safira jaga bort rottweilern, kommer tillbaka till mig.. så kommer rottweilern smygandes bakifrån safira ... hukad.. och tänkte lukta lite diskret... då får jag tag i halsbandet och lämnar tillbaka hunden till ägaren som inte lyckades fånga in sin hund när dom slogs.
Det enda hundägaren sa när han fått på kopplet på sin hund var "Det var bra att den tog igen" Dvs han tyckte att det var bra att min hund svarat tillbaka mot hans rottweiler. Jag vet inte om det var en tik eller hane, troligtvis en hane.. stor var den iaf, säkert 50-60kg.
Safira tyckte själva attacken var otäck men verkade komma över händelsen så fort rottweilern var borta.
När vi joggade därifrån hade hon svansen högt och vände sig inte ens om.
Jag funderar på att sluta med sena kvällsturer.. i min fantasi är det dom turerna som ska vara dom bästa mest harmoniska turerna där man är ensam och bara kan njuta.. i själva verket verkar det vara alla hussar och mattar med problemhundar som tänker att dom ska få chansen att promenera med sina hundar och slippa hundmöten som är ute då!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0