Bakning och promenad!

kom hem från jobbet och satte igång med att baka cheescake!
Hittade ett recept som verkade gott på typ pepparkakscheescake.
 
Tänkte ta med den när jag ska på julbord i helgen.
 
typ så här blev min att se ut! (bild lånad från; http://minvardagiord.blogspot.no/2011/11/pepparkakscheesecake.html)
 
Dock blev den inte lika hög.. så funderar på att vispa ihop lite vaniljgrädde att ha på toppen, samt att garnera med lite frysta bär?
 
Gjorde en liten en till mig och Arvid.. men botten blev mkt tjockare.. så den behövde längre tid i ugnen visst.. dessvärre smakade den bränt =(
Sen blev det lite fel med glasyren med.. men den vart rätt god ändå.
Synd att botten inte blev så bra...
Var ute på promenad med grannen och hennes bullterrier också.
Safira fick rusa av sig lite i snön. 
Jag lyckades dessutom nysa så ordentligt att snön rasade av en buske.^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0