Träning och efterblivna människor

Skulle tränat med Elise och Anna idag.. men Elise var tvungen att jobba längre .. och anna hade glömt (?!) att det var träning idag, så jag och Safiren fick banan för oss själva. Var ute på Myrbö och tränade.
Tränade en del linföring, avståndskommendering, hopp över hinder och slalom.
Gick helt ok att träna idag, speciellt med tanke på att hon är xtra trött under löpet. :)

På vägen hem så stannade vi vid smöråsvattnet och skulle ta en mysig promenad i solen.
För det första så var det en joggande tjej med en lös hanhund och den kom springande fram till oss säkert 10ggr.
Inte kunde hon koppla den heller för hon hade inget koppel, det hade nån annan som tydligen var nån annanstans i turområdet.. suck. I början gjorde det inte så mkt, men sen blev det bara jävligt tröttsamt.
Där är till och med ett ställe där det är koppeltvång året runt!
Sen mötte vi två tanter varav en av dom hade en stor fet labbe, jag såg redan på långt håll att den var lurig.. så jag gick med Safira på vänster sida och pressade oss så långt ut åt vänster som vi kunde utan att gå nere i bäcken.
Kärringfan gick mitt i vägen och precis när dom passerar så gör deras hund ett monsterutfall mot Safira. Suck.
Är det så jävla svårt att hålla avstånd?
Fortsätter gå rundan.. på slutet av rundan möter vi samma kärringar igen.
Jag hör den ena kärringen viska "var det den han var så arg på nyss?" så då tog dom ut liiite längre avstånd men inte mycket, jodå, ett monsterutfall igen. Suck.
Fortsätter gå ner mot bilen, ser en liten cavalierhundjävel, den kommer på¨höger sida om bomen så jag och Safira tänker gå på den vänstra sidan. Cavalieren får syn på Safira och morrar som fan och börjar streta i kopplet.
Håller ägaren tillbaka sin hund? nejdå! Ägaren följer med som en vante och försöker prata lite med sin hund "Fiiigo... Fiiiigo... Fiiiigo". Alltså jag skojjar inte om jag säger att den där arga lilla fanjäveln kom JÄVLIGT nära.
Jag hade lust att skälla ut ägaren men o andra sidan ville jag inte förstora upp en situation som aldrig hänt (ur hundens synvinkel alltså).
Okej om man har en hundsom gör utfall och inte tycker om andra hundar, det är inte hela världen, min hund är inte heller perfekt.. däremot ägare som inte kan kontrollera och ha koll på sin hund, hur jävla svårt kan det vara?!
 
Ta ansvar och släpp inte fram din hund till andras, har du en hund som gör utfall borde du skämmas röven av dig om du låter den gå fram till andra hundar! Inte nog med att din hund kan skada den andra hunden, din egen hund kan bli jävligt skadad om den passerande hunden svarar emot!
 

Kommentarer
Postat av: anna

En vanlig dag på smøråsen altså :P

Blir så oppgitt over hundefolk der oppe at det er helt gale...

MEN! Ready for trening igjen til uken! ;D

Svar: Forbanna drittfolk.. hvor vanskelig kan de vaere!?! ha hunden i bånd, ha hunden på din venstre side, gå på venstre side. Ikke la hunden din plage/skremme andre hunder/turgåere.
Hehe det höres flott ut du! Kansje vi kan ta en trening midt i uken og?
Anna

2012-08-19 @ 18:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0