Tränade rundering/sök igår

 
Första träningen efter semestern. Fint vädet var det också.. plus att jag dragit med Elise dit. ;)
 
Hehe, höjde ribban lite..
1. bytte ut leksak mot lösbett
2. tog bort "hjälpmedel" såsom ljud/synpåverkan
 
Första tre slagen gick hon helt perfekt. Rakt ut till figgen och kom in med lösbettet.
 
Fjärde slaget blev det bara kaos.. Hon kom aldrig tillbaka med bettet så vi trodde att hon inte hittat figgen, skickade ut igen.. kom inte tillbaka med något bett trots att vi väntade och väntade.. sa åt figgen att ge ett klapp och skickade ut hunden, hon stack iväg men kom inte tillbaka med något bett.. 
Jag kallade in henne och figgen kom gående. Då hade hon visst hämtat bettet redan första gången och efter klappet så trodde figgen att hunden inte ville gå ut igen och att det var påvisning som gällde, så hon hade friskt matat hunden och väntat på att jag skulle komma ut, men jag kom ju aldrig.. :P
Aja, lite felmarginal får man ha.. 
Ska skaffa en "påvisningslina" att sätta på vid påvisning så slipper man sånna här missförstånd.
 
Vägrade avsluta på det slaget, så körde ett slag till. Det  var inte perfekt men det var okej..Sprang visserligen inte rakt ut men hon kom med bettet och allt och var duktig med påvisning etc.
 
Efteråt var hon helt utsliten.
 
Det gick bra för Elise och Adela på träningen med. :)
 
Tog en promenad i Hordnesskogen med Safira och Adela efter träningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0