Tränade lydnad igår trots löp

Tänkte ge lydnadsträningen ett försök igår trots att hon är konstig under löp.
 
Regnade inte hemma, men när vi kom fram till lydnadsplanen så regnade det lite men inte så våldsamt och det gav sig fort.
Tränade två längre sträckor med linförighet, och det gick bra! Hon var duktig!
Sen började det regna och jag satte in Safira i bilen för att vila lite.
 
Började regna som fan, och åska och blixtra. Jag och Elise trängde ihop oss under en annan träningsdeltagares öppna bagagelucka. Där satt vi allihopa. =D
Regnade lite mindre och vi gick ut för att träna.
Träna i regn hör inte till Safiras favoritsysselsättningar iaf.
Försökte träna lite avståndskommendering (sitt-ligg) men hon ville inte gärna ligga ner på ridbanan nej.. men jag belönade massa när hon gjorde det. Tränade lite platsliggning också, men lekte mest för att göra träningen positiv trots att det regnade. Jag blev jätteblöt! Tights, tygskor (inga strumpor) och en sportjacka. :P
 
Sen så blev det så illa att vi körde bort till ett parkeringshus och tränade.
Där märkte jag verkligen av hur muppig Safira är under löpet. 
Testade någon enstaka avståndskommendering annars tränade vi ENDAST platsliggning (ligga still på plats medan dom andra tränade).
Men hon låg inte sådär fint och avslappnat som hon brukar. Hon var helt besatt av lukter!!!
När jag skulle belöna sista platsliggningen med dragkamp så vägrade hon leka!!! Hon ville bara sniffa runt omkring sig!!! Suck!!!
 
Kan löpet vara färdigt snart?!
 
Safira som 4,5mån valp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0