Spår & film!

Kom hem igår och la ett spår. Det regnade så körde inget näringsspår denna gången heller utan körde apportpinnarna (torrfoder som legat ute i regn några timmar känns lite ofräscht, sen har jag fortfarande i bakhuvudet när dom där två igelkottarna satt mitt i spåret en gång och frossade mat..).
 
Men Arvid kom hem efter ett tag, så vi bestämde att vi skulle se film så kunde jag gå spår efteråt.
Vi såg "Salmon Fishing in the Yemen". Måste jag säga att jag var sjukt skeptisk när Arvid sa att vi skulle se en film om laxfiske i gemen? Jag tänkte genast att det var en flugfiskedokumentär eller något. Men det blev en positiv överraskning, det var faktiskt en söt film! Inte alls en tråkig fiskefilm. Den var faktiskt rätt rolig.
 
Men spåret.... spåret... spåret.....
 
När vi skulle gå spåret hade det nog legat ca 4h tror jag, hon har aldrig gått ett spår som legat så länge innan.
Det märktes!!!
Spårade 4-5m kanske. Sen stannade hon bara. Tittade runtomkring sig, vädrade lite, tittade på mig och bara stod där. Fanns liksom inte antydan till att spåra...
Med lite tålamod och spårkommendering lyckades jag till slut få henne att få upp spåret och det gick väl ganska bra, men hon tappade bort sig ordentligt två gånger till under spåret. Alltså riktigt ordentligt.
Börjar fundera på om det hade vart hjortar där och traskat igenom vårt spår, för under promenaden senare så var hon sådär "muppig" som hon brukar bli om hon känner lukten av hjort.
Aja hon hittade båda spårapporterna iaf och spårslutet, men huffamig, var inte alls nöjd med det spåret.
Får lägga ett nytt spår som är jätterakt och jättelätt och superbra liggtid (1-2h) så att hon kommer in i det igen.
 
Ikväll så blir det lydnadsträning. :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0