Hämtat hundmaten och tränat lydnad

Var iväg och hämtade världens största paket på posten idag... 30kg hundmat. Suck. Himla tur att jag fick låna en "vagn" på posten, hade tillräckligt med problem att få in kartongen i bilen :P
Safira har ju känslig mage... men testade Halla lamm&ris sist vi var hemma, hon fungerade skitbra på det!
Så hur glad blev inte jag när jag hittade en internetbutik som sålde det fodret?!
 
Sen var vi o tränade med bruksklubben. Tränade linföring i regn (duktig tjej var hon!!!), sen fick hon vila i bilen medan jag och Elise stod och snackade (alldeles för länge, brukskärringsyndrom?), regnade lite mindre sen så då tränade vi. Tränade ställande under gång, ligg från halt och avståndskommendering.
Jag och elise tränade även platsliggning (Safira och Adela sida vid sida) och använde alla andra hundar som tränade som "störning". Duktiga var dom!
 
Sen tvingade jag lite folk att köra tandvisning på Safiris med och så avslutade vi med en platsliggning (alla hundar).
Hehe, Safira ryckte till en gång när jag drog in snor i näsan, hon hade fullt fokus på mig och var beredd på en eventuell inkallning så man såg hur det rykte till i kroppen när hon hörde ett ljud. Söööööten! <3
Var dock en hund som låg och jämrade sig en del så märkte att Safira blev lite orolig, men hon låg hela tiden ut iaf.
 
Tog en liten prommis med Elise och vovvarna efteråt. :)
 
Elise & Adela, mina duktiga partners in crime på lydnadsplanen! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0