Fika, spår och uppletande!

Var hem tll Elise efter jobbet och hämtade mina grejer jag lämnade där i lördags (locktång etc.).
Hon var en snällis och bjöd på fika! Både kaffe och kaka :)

Sen handlade jag mat till voffen.. och sen åkte vi till skogen.
Hon är fortfarande inte helt bra i magen, så gjorde inget näringsspår idag. Men la ut två spårapporter.
Blev dessutom ganska sent så hon fick gå ett färskt spår istället för ett som fått ligga en stund.
Testade dessutom spårlina första gången idag, annars så brukar jag bara använda det vanliga kopplet.
Fördelen (kan även vara en "nackdel") med spårlina är att hunden jobbar mer självständigt på betydligt längre avstånd från föraren.
Hehe, det gick typ som jag trodde.., hon har svårt för färska spår, finns alldeles för mkt partiklar i luften så hon slarvar lite.
Hon hittade iaf båda spårapporterna och hon blev SÅÅÅÅ JÄÄÄÄVLA STOLT när hon hittade dom! Hon tog den i munnen, vände sig om och viftade så mycket på svansen att  hon såg ut som en propeller. Så jävla kul!
Vilken skillnad mot förra gången då hon bara ignorerade pinnarna! Ååååh älskade vovve!

Sen trampade jag upp en ruta och vi körde uppletande. Även där var hon duktig! Det blåste en del idag så det var nog lite lättare än det brukar vara. Sen kastade vi boll och lekte och hade skitkul.

När jag kom hem hade jag ont i foten.
Dagens lärdom: Om man går i skogen i gummistövlar utan strumpor kan det ramla ner smådjur som biter en i foten.
 


Kommentarer
Postat av: Hella

Vad roligt, duktig hon är! Ja, färska spår brukar vara lite av en utmaning för mina med, är ganska roligt att spåra på ställen där folk rör sig också och se hur de hanterar att urskilja just min doft. Häromdagen spårade jag jäms med en gångstig, var tufft att se. :)

Åh nej, fick du ner kryp i stövlarna? Jag som trodde det var min räddning. Knallade ju i spårskogen i lågskor i somras och vart biten av både myror och orm. ;(

Svar: Hehe, har aldrig testat att spåra där det rör sig folk .. får ta det sen när hon är mer erfaren tror jag! :DSpårar du mkt på olika underlag och sånt också?

Jaaa.. det sved och foten var svullen.. vet inte vad det var..nån ond liten rackare hade iaf smugit sej ner och bitit (eller kissat?!).. inte så snällt.
Kanske borde lära mig att ha strumpor på mig i skogen. :/
Biten av orm?! Men fy!!! Då hade jag nog fått skogsfobi.
Anna

2012-08-29 @ 20:10:21
URL: http://www.hellaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0