Bakning och bajs på fingrarna?

Kom hem från jobbet sådär seg som man bara kan vara efter en natt där man nästan inte sovit någonting alls.
Låg där i mörkret igår och försökte sova. Safira kunde iaf INTE sova. Gick bort och bäddade..och la sig. Någon minut senare gick hon till en annan del av sängen, bäddade.. och la sig. Någon minut senare gick hon till en annan del av sängen, bäddade.. och la sig. Så fortsatte det. Varmt var det, jag fick lov och öppna fönstret.
Medan jag låg där så hörde jag BzZzZz... jag försökte lista ut om det var en fluga eller en geting. BzZzZz.
Hm. Helt plötsligt landar insekten på min arm, det är kolsvart och jag vet fortfaande inte vad det är. Jag rycker till och blir livrädd, men inbillar mig att den är borta. 
Det går en liten stund, sen BzZzZ den jäveln började gå omkring i mitt ansikte! PANIK! Skriker till och kastar mig upp ur sängen och tänder lyset. Mordisk genomsöker jag hela rummet. Till slut hittar jag den skylda gömd i ett hörn, jag dödar honom med en sko. Hittade en spindeljävel också, den fick också dö.
Efter det här var det ju omöjligt att sova.
Iaf, skitsamma.
Kom hem från jobbet som sagt, började förbereda kolamousse... sen bakade jag kladdkakemuffins. Dock var jag så jävla osmart att när jag blandat smeten (invigde föresten min nya elvisp) och hällt upp i alla formar kom jag på att jag glömt tillsätta vetemjöl, så jag fick ta en sked och skrapa ur varenda muffinsformsjävel...
Aja dom blev bakade till slut iaf och ser goda ut. Moussen måste stå i kylen över natten så först imorgon är muffinsen smakbara. Kladdkakemuffins med kolamousse, låter ruggigt gott.
Sen åt jag jordgubbar med vaniljgrädde.
Väckte tröttmössan (Safira) och sa att vi skulle träna. Gick ut på fältet och skulle träna uppletande.
Den som uppfann löpet hos hund kan ta sig i röven, hunden blir ju utmattad för ingenting och det är inte alltid det är någon hemma däruppe.
Iaf, så mitt under alltihopa så tappar hon bollen, ska springa och ta den men tvärstannar och ryggar undan. Jag säger åt henne att hämta bollen. Hon smyger runt den, går fram, men ryggar tillbaka. Sådär håller hon på jättelänge. Till slut kommer hon med bollen. Jag tar bollen och ger henne godis. Hon spottar ut alla godisar!!! Alla som känner min hund vet att det inte är normalt. Hon spottar inte ut godisar, det är inte Safira.
Jag erbjuder henne bollen, hon vänder bort huvudet, jag erbjuder dragkamp med en annan leksak, hon vägrar.
Hon ville inte ha något att göra med mina händer efter att jag tagit i bollen, hon ville heller inte ha något att göra med saker jag tagit i och hon luktade mot mitt håll och gick runt mig och ville inte vara nära.
Jag undrar vad jag fick på händerna egentligen!? Hon var verkligen skitkonstig.
Efter det så var hon ganska ofokuserad och svävade i det blå.. tog en bra stund innan vi kunde träna lite igen.
Nu har vi kommit in och hunden är trött och jag har tvättat händerna...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0