Vart med på verkstan hela dagen

Har haft projekt: "fixa bil" idag.
Byta bromsar bak, enbart tänkte vi. Ja just ja, hjullager också.
Åkte till biltema och köpte bromstrummor och bromsbackar och hjullager och monteringssats etc.
Åker till verkstan och börjar pilla.
Hm. Hjulcylinder dålig, blir en tur till till biltema.
Anger reg-nr och får ett par cylindrar.
Åker till verkstad.
Hm, cylinder inte passa!
Åker tillbaka till biltema.
Får ett par andra, men dom nämner även att det KAN vara så att även en annan modell passar. Jag orkar inte en massa jävla krångel och biltema var nära stängningsdags, så jag tog båda paren.
Åkte tillbaka till verkstad, plockar ur cylinder och se på fan, den passar!
Dags för cylinder 2, hm WTF!? cylinder 2 ser inte likadan ut trots samma nr på packen, det är nån som packat fel..
biltema nu stängt och bilen kan inte fixas. Arvid får skjutsa mig till jobbet imorrn. Snääääääääällis!
och som om det inte vore nog, bilen visste vi (jag) läckte lite olja, men eh.. det visade sig att den läckte sjukt mycket mer olja än vad jag trodde! Har nu två oljeläckande bilar, vilken lyx!
Så eftersom jag varit en mycket upptagen matte idag har Safiren fått vara en mycket tålmodig voffsing och vara med på verkstan och ha skittråkigt i riktigt många timmar. Så kan det gå!
Avslutade denna fantastiska kväll framför tvn med kebabpizza sittandes i oljiga kläder och allmänt skitig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0